Gazdaság

Mozgó Ház

A huszadik század emberének mítoszát énekli meg nekünk a Mozgó Ház Társulás november 29-én a Trafóban. A műfaji megjelölésként használt hang és játék egyébként pontosan fedi a produkció mibenlétét: az előadás – Beckett-szövegeket felhasználva – a színház és a zene határait mossa össze. A Bársony Júlia, Birtalan Krisztina és Deli Adrienn vezényletével elénk tárt experimentális oratórium lényege a rítus, ahol a szexus pulzálása elsöpri a színházi külsőségeket, csupán a színész megjelenítő erejére és az azt hordozó hangokra hagyatkozva. A koncert formájában megjelenő opera ugyanakkor naivitásánál fogva a személyiség legmélyebb, legőszintébb hangjait szólaltatja meg, ami azt jelenti, hogy az előadás nem titkoltan a lélek legközvetlenebb megnyilvánulásának piedesztáljára emeli a muzsikát. Beckett életműve talán az egyik legmélyebb és legtágabb értelmű, amit író a század emberéhez intézett. E szövegek előadói maguk is kísérleti alanyok, akiken vizsgálható a szöveg mellett a hangszerek és a zene színészre gyakorolt hatása. A különös hangulatú, oratórikus műben az emberi lélek alapvetően dramatikus mivolta visszahat a zeneiségre is, amelynek nyomán létrejön egy ritka egység: ez pedig a lélek, a zene, a dráma és a színház egysége. Azaz hang-játék. Avagy a világvége rádióközvetítése élő egyenes adásban. –

Ajánlott videó

Olvasói sztorik