Gazdaság

Csak a logó változik

A mérlegfőösszege alapján a magyarországi banki toplistán tavaly 19. helyen álló BNP-Dresdner Bank erőssége jelenleg a vállalati ügyfelek kiszolgálása. A klasszikus számla-szolgáltatások mellett különféle kártyákat bocsátottak ki, beruházási kölcsönöket, szindikált és exportfinanszírozási hiteleket nyújtanak. Partnereik francia, német, valamint magyar közepes és nagyvállalatok, nemzetenként nagyjából azonos súllyal. Kisebb szerepet képviselnek a bank tevékenységében a lakossági ügyfelek, akik viszont a tehetősebb rétegekből kerültek ki, és személyre szabott private banking szolgáltatást élvezhetnek, a számlavezetéstől az értékpapír-kereskedésen át egészen a pénzügyi tanácsadásig. A majdani bank stratégiájáról egyelőre egyik lehetséges tulajdonos sem kívánt nyilatkozni, egyelőre csak annyit tudni, hogy a jövőről alkotott német és francia elképzelések lényegesen eltérnek egymástól. Az illetékesek mindössze annak közlésére szorítkoztak, hogy eddigi ügyfeleik kiszolgálása zavartalanul folyik tovább, függetlenül attól, hogy végül melyik logó kerül az új cégtáblára. Abban is bizonyosak a magyarországi 50-50 százalékos tulajdonú vegyes banknál, hogy az új 100 százalékos tulajdonos – az itthon lábra kelt híresztelésekkel ellentétben – nem vonul ki a magyar piacról. Kérdés csak az, hogy a teljes kivásárlás során ki lesz a vevő, s ki az eladó. –

Ajánlott videó

Olvasói sztorik