Gazdaság

CSEH LÉGITÁRSASÁG – Magánszárnyon

A cseh kormány döntése értelmében a Ceske Aerolinie (CSA) rövidesen belép a Sky Team nemzetközi légiforgalmi szövetségbe, amelynek meghatározói tagjai – az Air France és az amerikai Delta Airlines – valamikor 2002 folyamán tőkeemelés formájában együttesen 15 százalékos érdekeltséget szerezhetnek a jelenleg 90 százalékban állami tulajdonú légitársaságban. A dolog érdekessége, hogy az Air France a kilencvenes évek első felében már partneri viszonyban volt a CSA-val, sőt az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bankkal (EBRD) közösen 19 százalékos tulajdonrészhez is jutott, ezt azonban Prága a vállalatirányításban kialakult problémák miatt visszavásárolta.

Pavel Mertlik pénzügyminiszter most úgy nyilatkozott, hogy az utóbbi években végbement változások eredményeként az Air France immár sokkal vonzóbb partner a CSA számára. A kormány egyébként határozott arról is, hogy az állami tulajdonhányadot – nemzetközi tőzsdei értékesítés útján – 2002-re 52 százalékra csökkentik.

Az idén júniusban alapított Sky Team – a szövetségben az AeroMexico és a Korean Airlines vesz még részt – jelenleg csak minimális mértékben van jelen Kelet-Európában. A CSA legkésőbb jövő márciusig, azaz még a tavaszi szezon előtt sorra kerülő belépésével a piaci pozíció erősödhet, s mint Václav Kral, a vállalat marketingigazgatója elmondta, arra számítanak, hogy a partnerek számára Prága regionális központtá válik. A repülőtér terminálját rövidesen bővítik, és néhány éven belül új terminál is épül. A csatlakozáshoz kapcsolódó követelmény, hogy a CSA összehangolja a helyfoglalási rendszert és a menetrendet a többi négy társasággal, valamint javítsa a szolgáltatások színvonalát. A vállalat ezenkívül az elkövetkező egy évben jelentősen bővíteni akarja flottáját. –

Ajánlott videó

Olvasói sztorik