Gazdaság

Electrolux: exportra gyárt

Kifejezetten jó negyedévet zárt az Electrolux, bár a feldolgozó-ipari hossz kevésbé hatott rá. A vállalat forgalmának 85 százalékát az export adja, s ezen belül a termékek 90 százaléka Nyugat-Európába áramlik. A cég így elsősorban az uniós növekedéstől függ. Ám Takács János vezérigazgató úgy véli, a belföldi piac is mind fontosabb lesz a számukra, egyelőre azonban azt látja, hogy a kereskedelem élénkülése elsősorban a napi fogyasztási cikkeknél figyelhető meg. Véleménye szerint a látványos feldolgozó-ipari növekedést a jövőben újabb beruházások ösztönzésével, valamint a kis- és középvállalkozások komolyabb támogatásával lehetne fokozni, illetve szinten tartani. A hazai cégeknek most már nem csak azt a célt kell kitűzniük, hogy az itteni multik beszállítóivá váljanak, hanem azt, hogy még az uniós csatlakozás előtt bekerüljenek a nemzetközi gazdaság véráramába. Az Electrolux három évvel ezelőtt indított el egy hasonló projektet, olyan vállalatokat kerestek – nem csak Magyarországon, hanem Közép-Európában egyaránt -, amelyek elsősorban a svéd anyavállalat számára termelnek. A jelenlegi gazdasági környezet kedvező a nagy nemzetközi cégek számára, ám a növekedéshez újabb befektetések szükségesek. A nagyvállalatok korábban kapott közép- és hosszú távú adókedvezményei lejárnak, így a multik reményei szerint az ipari növekedésért felelős szaktárca hamarosan újabb konstrukciókat dolgoz majd ki. –

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik