WEBSITE-TERVEZÉS ÉS -KARBANTARTÁS. A honlap üzleti profilhoz, arculathoz illő megtervezésén túl egy jó cégnek folyamatosan változtatnia kell az oldalakat, újabb és újabb közönségcsalogató szolgáltatásokat kell kitalálnia.
INTERNET MONITORING. Annak figyelemmel követése, hogy mit mondanak az ügyfélről, termékéről, piaci pozíciójáról vagy esetleg annak vetélytársairól az interneten. Mert mondanak. Ebben a virtuális csacsogás-özönben valószínűleg a legkisebb, legjelentéktelenebb cég is szóba kerül a hivatalos és kevésbé hivatalos online csatornákon. Különböző szoftverek segítségével nonstop figyelhető jó néhány hírcsoport, website, fórum, illetve elektronikus újság. PR-szempontból ezek értéke nagyon nagy, hiszen itt a szóhasználat enyhén szólva sem hivataloskodó, eufemisztikus, így tényleg kiderül, ki mit gondol az adott cégről vagy annak termékéről.
Ideális esetben az internet monitoring úgy működik, hogy az ügyfél kulcsszavakat ad meg a PR-cégnek, s a megbízott folyamatosan figyeli azok felbukkanását. Ahol a szoftver jelez, oda manuálisan is ellátogatnak, ellenőrzik, hogy az információ valóban releváns-e az ügyfél számára, időszakonként azután összefoglaló jelentést készítenek a megbízó számára.
ONLINE VÁLSÁGMENEDZSMENT. A proaktivitást a menedzsment könyvek és a tanácsadók is hangsúlyozzák. Az internetes jelenlétbe is beépíthető ez a magatartás, mégpedig oly módon, hogy előre készítenek egy háttér oldalt, amelyet csak tartalommal kell megtölteni és a nyilvánosság elé tárni, ha valami gond van. A technikai feladatok tehát előre elvégezhetők. Az Odwalla fenti példája jól illusztrálja, hogy milyennek kell lennie egy interneres válságkezelésnek, s mire jó az. Ezen a területen különösen fontos hangsúlyozni: az internet fizikailag lehetővé teszi, hogy egy időben különböző típusú információkat, vagy kérdéseket küldjünk szét a világba.
SITE AUDIT. Érdemes követni, hogy azok az információk, amelyeket egy cég magáról a hálóra bocsát, hol milyen sikert aratnak. A site audit szolgáltatás Amerikában magában foglalja a főbb versenytársak internet-szolgáltatásainak elemzését, a branch-marking szolgáltatást, vagyis a legjobbakhoz való mérést, az internetes arculat sikertényezőinek elemzését, valamint technikai megoldások kiválasztásában való aktív részvételt.
WEB AUDIT. Már itthon sem ismeretlen fogalom, bár elterjedése nehézkes, s vitáktól sem mentes. Egyelőre egyetlen nagyobb cég, a Médián Közvélemény- és Piackutató Intézet nyújt web audit szolgáltatást, viszont van néhány kisebb internetre szakosodott vállalkozás, amely megbízható technikai háttér hiányában ígér pontos adatokat. A Magyar Reklámszövetség internet tagozata az idei évre ígéri a német know-how alapú szolgáltatás bevezetését. Lényege, hogy olyan adatokat nyernek ki az internetforgalom elemzésével, mint például hogy naponta hányan látogatják az ügyfél weboldalát, mennyit töltenek el az egyes oldalakon, milyen utakat járnak be, s hol lépnek ki.
ONLINE PROMÓCIÓ ÉS MARKETING. Az internet segítségével könnyebben azonosítható be a kívánt célcsoport, amelynek tagjait azután könnyebben el is lehet érni, mint a hagyományos médiumok segítségével. E-mailt lehet küldeni új szolgáltatások, webes fejlesztések beindításáról. A PR-cég segíthet olyan háttérmunkákban is, mint a célcsoport online viselkedésének feltérképezése, a honlap pozicionálása (feltűnő helyen legyen, gyakran látogatott oldalakról tereljenek arra linkek), online üzleti kapcsolatok kiépítése, direkt marketing eszközök kidolgozása és végrehajtása.