Gazdaság

TV3 HIÁNYÁBAN – RTL-re váltottak

Az RTL Klub a TV2-nél jobban profitált a TV3 bezárásából, a megszűnt csatorna fiatal közönsége ugyanis inkább az RTL-t választotta. A TV3-at jellemzően városi, kvalifikált, jobb anyagi körülmények között élők nézték, s ez a csoport az RTL Klub közönségéhez állt a legközelebb – adtak magyarázatot az RTL-nél. Emellett az MTV-n sugárzott futballmeccsek és a kábelcsatornákon (főleg a HBO-n) sugárzott filmek nyertek közönséget. A TV3 idősebb nézőit elsősorban a Nap-kelte érdekelte, ők ezt most az ATV-n találják meg, ami szintén a kábelcsatornák közönségarányát növeli (lásd a táblázatot). Az RTL Klub így a február 21-e és március 4-e közötti időszakban már nemcsak főműsoridőben vezet a 18-49 közötti korosztályban – miként ez történt januárban -, hanem az egész napot tekintve is. Ugyanakkor a teljes népesség körében az év eddig eltelt időszakában a TV2 állt az első helyen – tudtuk meg a TV2-től.

Miközben a kereskedelmi tévék a TV3 táborának megszerzésével, addig a kormány a közszolgálati médiumok megszállásával volt elfoglalva, pedig ez mára gyakorlatilag értelmetlenné vált. E csatornák nézettsége ugyanis eltörpül a kereskedelmi televízióké mellett. A földi sugárzású MTV1 közönségaránya a teljes népesség körében az egy évvel ezelőtti 15 százalékról 11 százalék alá csökkent. A kábeles-műholdas terjesztésű MTV2 és Duna TV természetszerűleg nem tudja behozni azt a hátrányt, hogy e csatornákat jóval kevesebben foghatják, mint a földi sugárzásúakat. –

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik