Gazdaság

ZWACK – Év végi józanság

Gyengébben zárta a várakozásoknál a Zwack Unicum a negyedik negyedévet, de éves szinten így is 26,5 százalékkal több nettó árbevételt ért el, mint 1998-ban. Az értékesítés növekedésében a vezető márkák, az Unicum és a Vilmos körte mellett az importtermékek is szerepet játszottak. Ez utóbbiak a Zwack Rt.-nek a United Distillers & Vintners céggel kötött megállapodása következtében tavaly januártól kerültek a termékportfólióba. A társaság vezető terméke továbbra is az Unicum maradt, 3 millió litert meghaladó mennyiséget értékesítettek belőle, elsősorban belföldön. A márkás termékek súlyának növekedése azért is kedvező jelenség, mert a kommersz italok értékesítésének csökkenését továbbra sem sikerült megállítani, amit a társaság a feketepiaccal magyaráz. Tavaly az árbevételnek alig több mint 2 százaléka, 302 millió forint származott külföldi eladásból.

Az árbevétel növekedési ütemét meghaladóan, 45 százalékkal nőttek az egyéb működési költségek, amit a szintén jelentős mértékben javuló pénzügyi eredmény csak kismértékben tudott ellensúlyozni. A pénzügyi helyzetet a múlt év teljesítménye alapján megszavazott 1,2 milliárd forintot meghaladó összegű osztalék kifizetése nem befolyásolta lényegesen, a társaság egész évben hitelfelvétel nélkül tudott gazdálkodni. Így a 2 milliárd 865 millió forintos, a megelőző évit 12,7 százalékkal meghaladó adózás előtti eredmény várhatóan ismét – akár a részvényenkénti 700 forintot is elérő – osztalékfizetést tesz majd lehetővé. Ezt várhatóan nem veszélyezteti a meghirdetett növekedési stratégia sem, igaz a meg kerülhetetlen exportbővítési erőfeszítések jelentős marketingköltségekkel számol az idén.

A múlt év teljesítménye alapján az egy részvényre jutó eredmény (EPS) néhány százalékkal elmarad ugyan az elemzői várakozások átlagától, de a remélt magas osztalék és az alacsony – 7 körüli – P/E-érték (árfolyam/egy részvényre jutó eredmény) a mérsékelt likviditás ellenére is vonzóvá teszi a céget. –

Ajánlott videó

Olvasói sztorik