Gazdaság

PEUGEOT 406 BREAK KONTRA RENAULT LAGUNA NEVADA – Kombik kora

A karácsonyi vásárlás (is) autót próbáló terhet jelent annak, akinek a zsákmányt haza kell vinni. Kombival persze könnyebb.

Bárcsak beférne! Gyakori, s a karácsonyi váisárlások idején, majd az ünnepek utáni síszezon alatt különösen sokszor előjövő családapai fohász ez. Felértékelődik tehát a csomagtartó űrmérete, s az ilyen élethelyzeteket átélő autós érthetően könnyebben szánja el magát azután kombi vásárlására.

A klasszikus családi autóosztályban, a középkategóriában is nagy a tolongás. A Renault 1994 tavaszán vezette be a magyar piacra Lagunájának első kombi modelljét. A felfrissített második Nevada 1998. tavasszal érkezett meg. Az idén szeptemberben pedig bemutatkozott a harmadik, a jelenlegi legifjabb “puttonyos” Laguna generáció. A változtatások kívülről nem szembetűnőek, hiszen elsősorban a belső tér kényelmét javították. Ilyen újdonság a magasságban állítható, gerinctámasszal épített első utasülés, a szövet-bőr üléshuzat és a szőnyegek elöl-hátul. A Laguna részesedése (1999. januártól októberig) az egész magyar személyautó-piacon 0,4 százalék, de saját szegmensében már 4,28 százalék (1994 óta 2691 Lagunát és Laguna Nevadát adtak el Magyarországon). A Laguna Nevada népszerűségét egyebek között csemegéinek is köszönheti. Ilyen a szériában adott biztonsági felszereltségek között az alapváltozattól szériában kapható négy légzsák, az ABS, a ködfényszóró és a programozott övfeszítő rendszer, 3, 3 pontos biztonsági öv. Az utazás kényelmét egyebek között az automata klímaberendezés, a szervokormány, az első-hátsó elektromos ablakemelő szolgálja, de a 4×15 wattos rádiómagnó és a hátsó szélvédőben az antenna, a szövet-bőr üléshuzat az RXT verziókban szintén szériatartozék.

A Peugeot ez év nyara óta árusítja Magyarországon a 406-ost. A design-pápa Pininfarina közreműködésével végrehajtott ráncfelvarrással az orrész, a hűtőmaszk változott, a kocsi hosszabb is lett az öblösebb lökhárítóval, emellett a belső tér “frissült fel”. A 406 négyajtós, break és coupé változatban készül. A break – polgári nevén kombi – változat két felszereltségi szinttel (a bázis a Sphere, valamint a kényelmi berendezésekkel gazdagon “ellátott” Symbole-nál) és négytagú motorválasztékkal (1,8 és 2,0 literes benzinessel, valamint kétféle dízellel) rendelhető. Az EW kétliteres, 16 szelepes erőforrás vadonatúj, elődjénél 10 százalékkal kisebb a fogyasztása (karbantartani is csak 30 ezer kilométerenként kell) és szintén csemege a 90 és 110 lóerős két HDi dízel. A bőséges alapfelszereltségen túl, amelynek része egyebek között az esőérzékelős automata ablaktörlő, az utas- és vezetőoldali, valamint oldallégzsák, az ABS is, 872 ezer forintnyi extra felszereltség is rendelhető a 2,0 literes breakhez. A négy éve piacra lépett 406-osból 2131-et adtak el Magyarországon. Itteni piaci részesedése a felső-középkategóriában az 1999. január-októberi adatok szerint 4,4 százalék.

A német Auto Motor und Sport egyenesen a középosztály “űrhajójának” titulálja a Lagunát, kommentárja szerint megalkotásakor nyilván a méretes csomagtér és a terhelhetőség volt az elsődleges követelmény. Méltatja a Renault menettulajdonságait és különösen gazdag alapfelszereltségét. A Peugeot vásárlói szintén tágas, komfortos, ráadásul átlagosan bő fél literrel “takarékosabb” kocsit kapnak ugyancsak széles alapfelszereléssel. –

Ajánlott videó

Olvasói sztorik