Gazdaság

AUDI HUNGÁRIA MOTOR KFT. – Padlógáz

A győri Audi Hungária Motor Kft. alig néhány hete állapodott meg a magyar kormánnyal a legújabb motorgyári beruházásáról, amivel az ingolstadti Audi AG eddigi 1,19 milliárd márkás magyarországi befektetése 1,84 milliárd márkáig emelkedik. Rangban is előrébb lép az Audi legnagyobb külföldi gyártóműve: a Volkswagen salzgitteri gyára mögött az öreg kontinens második legnagyobb motorszereldéjévé lép elő a győri üzem.

A cég a tavalyi első félévi 1,5 milliárd márkáról 2,5 milliárd márkára (csaknem 324 milliárd forintra) növelte idei első hat havi árbevételét. Ezzel akár a legnagyobb magyar vállalkozássá nőheti ki magát, lekörözve az eddigi listavezetőt, a Mol Rt.-t.

Az új győri projekt ráadásul nem is csak kizárólag a “padlógázzal” száguldó gyár teljesítményének bővítését jelenti, egyúttal a gyártmánypalettát is színesítik. Az Audi Hungária ugyanis már jelenleg is három műszakban dolgozik. A járműszereldében heti hétnapos, a motorgyártásban az egyes gyártási egységeknél 5-6-7 napos a munkarend. Az 1,9 literes, 4 hengeres dízelmotort leszámítva az Audi valamennyi motorját – 1,6 litertől 4,2 literig, 4-től 8 hengeresig – itt készítik. Az idén megkezdett fejlesztéssel az új járműcsaládokhoz, akár a Frankfurtban bemutatott A2-hez is, hi-tech motorokat készít majd a felépítendő gyártócsarnokban.

Mérsékelt sikert egyedül a magyarországi beszállítás bővítése hozott, hiszen mindössze a TT ülései (LEAR Corporation Kft.), kuplungtárcsája (LUK Savaria Kft.) és egyes műanyagalkatrészei (Modulcenter Peguform) származnak itthonról. –

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik