Gazdaság

NABI – Döcög a busz

Ígéretes CompoBus projektje ellenére meglehetősen gyenge kilenc havi eredményekkel rukkolt elő a NABI Rt. Az amerikai számviteli szabályok (US GAAP) szerint konszolidált számok alapján az árbevétel 0,5 százalékkal, 97,9 millió dollárra csökkent szeptember végéig, a mérleg szerinti eredmény pedig 2,0 millió dollár lett, szemben a tavalyi 3,7 millióval (igaz, ez utóbbi szám közel egymillió dollárral magasabb a tavaly publikáltnál, mert időközben a kompozit autóbusz fejlesztési költségeit részben tőkésítették).

A visszaesést alapvetően az okozta, hogy egy hetet csúszott 15 darab autóbusz átadása, azok költségeit viszont már elszámolták a harmadik negyedévre. Szakértők szerint ugyanakkor ezt az önmagában nem súlyos problémát a társaság nem jól jelenítette meg, hisz a gyorsjelentésből ezt az információt igen nehezen lehet kibogozni. Ami sokakban ismét rossz emlékeket ébreszthet, visszaidézve a korábban már tapasztalt szállítási fennakadásokat, eredménymódosulásokat.

Ennek ellenére a buszgyártó továbbra is nagyon vonzó maradhat a külföldi befektetők szemében, legalábbis spekulatív részvényként. Ha a jelenleg “rázóteszten” lévő műanyag karosszériás CompoBus minden vizsgán átmegy (ez véglegesen csak jövő tavasszal dől el), akkor a részvény a már most is magas P/E-értéke (árfolyam/egy részvényre jutó nyereség) ellenére sem számít rossz vételnek. (A cég előzetesen már 59 CompoBusra kapott megrendelést Santa Monica városától, s 8 csuklós helyett 10 CompoBust kért a NABI fő vevője, az arizonai Phoenix is.)

Az idei első kilenc hónapban 350 buszt gyártott a vállalat, a bázishoz képest 1 százalékponttal jobb, közel 15 százalékos bruttó fedezeti hányad mellett. Az átadási csúszás ellenére a cég vezetése tartja magát az 1999-re tervezett 508 busz legyártásához és értékesítéséhez. –

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik