Gazdaság

Robinsonok listája

Aki került már valamilyen direkt marketinggel foglalkozó cég listájára, az tudja, milyen nehéz kiszabadulni az ilyen típusú nyilvántartásból. Ennek a szakma érdekképviseletét ellátó Direkt Marketing Egyesület sem örül, hiszen gyakoriak az ebből származó viták mind az érintettekkel, mind pedig az adatvédelmi ombudsmannal. Arról nem is beszélve, hogy az adott cégnek fölösleges költséget jelent az ilyen címre való levélküldés.

Ha egy társaság értesítést kap arról, hogy az illető személy nem kíván a listáján szerepelni, akkor adatait egy úgynevezett Robinson-listára teszi fel, vagyis azokéra, akiket ki kell hagyni a megkeresésből. Gyakori viszont, hogy a cég az illető adatait korábban már átadta máshová, a többiek Robinson-listájáért azonban nem felel, a letiltást nem továbbítja, s így a nem kívánatos levelek továbbra sem állnak le. Hivatal Péter, a Direkt Marketing Egyesület elnöke szerint létre kellene hozni egy közös Robinson-listát, de ezt a törvényi szabályozás – mivel tiltja a közös adatbázis használatát – egyelőre nem teszi lehetővé. –

Ajánlott videó

Olvasói sztorik