Gazdaság

BMW-FEJLESZTÉSEK – Kétlaki koncepció

A jövő autójának megalkotása mindenek előtt a jövő meghajtási módjának kifejlesztését jelenti. Legalábbis így gondolják a BMW-nél, ahol ebben a szellemben átfogó koncepciót, BMW-s energiastratégiát készítettek. A távlatos tanulmány nem egyebet tűz a bajor márka fejlesztőinek zászlajára, mint a teljes károsanyagkibocsátás-mentességet, és a regeneratív energiahordozók használatát. Mindez elég megoldhatatlannak, sőt, utópisztikusnak hangzik a dagadó izmú, sportos kocsik gyártójától. Pedig a koncepció első megfogható, sőt szép ívű termékei, a BMW 523g és a 320g Touring a márkára jellemző orr-részükkel már a tisztább jövő irányába fordultak.

A szám melletti gyanús “g” betű ez esetben nem mást jelent, mint földgáz üzemet. A fejlesztők szerint az idei frankfurti autókiállításon már be is mutatott 523g tisztább, mint egy villanyautó! A soros, 6 hengeres, 184 lóerős “gázbömbi” azon túl, hogy egy sereg emissziós határértéken belül marad, a mérnökök szerint a villanyautóknál is energiatakarékosabb, s kevesebb károsanyagot termel.

A 320g Touring “kétlaki”, vegyes üzemű; nem csak cseppfolyósított földgázzal, hanem benzinnel is működik. A 170 lóerős négykerekű nagy értéke, hogy maga ismeri fel, mikor a legjobb a környezetbarát üzemanyagot használni. Városi forgalomban például gázüzemre vált át. A két hajtóanyag ügyes kombinációjával nagyobb hatótávolsága ellenére kevesebb károsanyagot termel. A földgáz égésekor ugyanis kevesebb ózon is keletkezik, s a hagyományos üzemanyagokhoz képest negyedével csökkenthető a széndioxid-képződés is. –

Ajánlott videó

Olvasói sztorik