ELŐNYÖK
A verseny kiéleződött
Az engedélyezett légitársaságok száma immár eléri a 160-at
A tradicionális szállítók veszítettek dominanciájukból, különösen a nemzeti piacokon, ahol részesedésük 75 százalékról 62 százalékra esett vissza
A menetrend szerinti járatok száma 1993 óta 25 százalékkal nőtt
A fogyasztók 10-24 százalékos árcsökkenésnek lehettek a haszonélvezői
A szállítási útvonalak 11 százalékkal bővültek
PROBLÉMÁK
Az alapárak – az akciós árak és kedvezmények ellenére – még mindig magasak, összehasonlításuk nem egyszerű
Még mindig túlságosan nehéz a piacokra betörni, aminek oka elsősorban az adott ország és a nem EU-tagállamok között megkötött egyezményekben, valamint a légitársaságok között létrejött szövetségekben keresendő
A magas infrastrukturális költségek és a repülőtéri illeték miatt továbbra is magasak a légi szállítás költségei
Az európai repülőtereket jellemző zsúfoltság komoly problémák elé állítja a légi irányítást
A mellékletet Martin József Péter szerkesztette (Közreműködött: Budapest Consulting Group)