Gazdaság

Az európai légi piacnyitás mérlege

ELŐNYÖK

A verseny kiéleződött

Az engedélyezett légitársaságok száma immár eléri a 160-at

A tradicionális szállítók veszítettek dominanciájukból, különösen a nemzeti piacokon, ahol részesedésük 75 százalékról 62 százalékra esett vissza

A menetrend szerinti járatok száma 1993 óta 25 százalékkal nőtt

A fogyasztók 10-24 százalékos árcsökkenésnek lehettek a haszonélvezői

A szállítási útvonalak 11 százalékkal bővültek

PROBLÉMÁK

Az alapárak – az akciós árak és kedvezmények ellenére – még mindig magasak, összehasonlításuk nem egyszerű

Még mindig túlságosan nehéz a piacokra betörni, aminek oka elsősorban az adott ország és a nem EU-tagállamok között megkötött egyezményekben, valamint a légitársaságok között létrejött szövetségekben keresendő

A magas infrastrukturális költségek és a repülőtéri illeték miatt továbbra is magasak a légi szállítás költségei

Az európai repülőtereket jellemző zsúfoltság komoly problémák elé állítja a légi irányítást

A mellékletet Martin József Péter szerkesztette (Közreműködött: Budapest Consulting Group)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik