Gazdaság

MAGYAR SUZUKI – A mi autónk – másodszor

.

Esztergomban kibújt a tojásból a második “mi autónk”: a magyar Wagon R+, amelyet 16 milliárd forintos beruházás eredményeként 2000 januárjától a Swifttel párhuzamosan, kombinált gyártással készítenek majd az esztergomi gyárban. A jövőre tervezett 75 ezer kocsiból mintegy 30 ezer lesz a Japánban eladási rekordokat döntött Wagon R új, gömbölyített változata. Kétmillió forint alatti tervezett induló árával a Swift után ez is “népautó-gyanús”. (Lengyelországban gyártandó Opel ikertestvére, az Agila évi 150 ezer darabos kapacitású üzemben készül majd, az első évben mintegy 100 ezer példányban.) A Suzuki- és az Opel-változat külseje néhány díszítőelemtől eltekintve nagyjából megegyezik, a motorok azonban különböznek. Az Opelt állítólag a Corsa, hengerenként négyszelepes, Ecotec 1,0 literes háromhengeres vagy 1,2 literes négyhengeres erőforrásával szerelik majd. A Suzuki nem a Swiftből ismert négyhengerest szereli be, hanem vadonatúj, szintén 16 szelepes, hengerenkénti befecskendezéses motort fejlesztett ki a Wagon R+-ba. –

Ajánlott videó

Olvasói sztorik