Gazdaság

TÁVKÖZLÉSI MÉRLEG – Közel az egyensúlyhoz

A koncessziós távközlési társaságok tavaly többé-kevésbé eleget tettek a kizárólagosságot biztosító szerződések feltételeinek – derül ki a Közlekedési, Hírközlési és Vízügyi Minisztérium (KHVM) felméréséből. Mind az 54 primer körzetben teljesültek a mennyiségi előírások, ám a szaktárca megállapította, hogy a fejlesztések némely körzetben nem tudták kielégíteni a megnövekedett igényeket. Az átlagosnál nagyobb lemaradás mutatkozott a nyilvános telefonvonalak telepítésében, ám emiatt a minisztérium egyetlen szolgáltatóra sem rótt ki kötbért. Az orosházi primer körzetben nagyobb minőségi elmaradás mutatkozott, így a szaktárca a Hungarotel Rt.-t 13,3 millió forint büntetésre kötelezte. A többi szolgáltató betartotta az előírásokat, a minőségbiztosítási rendszerét tovább fejlesztette.

A KHVM az 54 primer körzet szolgáltatóját arra kérte, hogy tovább csökkentsék az új telefonállomások bekapcsolását igénylők várakozási idejét. Az intenzív fejlesztések eredményeként egyébként az elmúlt év végére 3,4 milliós darabszámot meghaladó fővonal működött az országban, így 100 lakosra 33,5 telefonvonal jutott. A fővárosban a legsűrűbb a telefonhálózat, 100 főre körülbelül 50 vonal jut.

A közlekedési tárca jelentéséből kiderül, hogy a közcélú mobil rendszerek működtetői járultak hozzá leginkább a hazai távközlés fejlődéséhez. A számokat tekintve 1998-ban 1 millió 34 ezer előfizető használt “maroktelefont”. –

Ajánlott videó

Olvasói sztorik