Gazdaság

MÉDIAANALÍZIS – Döntéshozók szokásai

A Szonda Ipsos és a GfK Hungária közös kutatásban térképezi fel a gazdaságilag legbefolyásosabb, az összlakosság körülbelül 2 százalékát kitevő réteg médiafogyasztási szokásait. Ezt támogatva hat kiadó – az Axel Springer Magyarország Kft., a Magyar Hírlap Rt., a Népszabadság Rt., a HVG Rt., a Hírtőzsde Holding Rt., és a VNU Budapest Rt. (lapunk kiadója) – a kutatókkal közösen alakította ki a speciális médiaanalízis kereteit, garantálja annak pártatlanságát, s vállalja az előfinanszírozást.

A hirdetők egy fontos része azokhoz az emberekhez akar szólni, akik a vállalati beszerzések felett rendelkeznek. “Arról azonban, hogy ők miféle médiumokból tájékozódnak, mindeddig nem állt rendelkezésre kutatás” – mutatott rá Sterk Péter, a Szonda Ipsos igazgatója. Jövő áprilisban változik a helyzet.

A Szonda Ipsos és a GfK Hungária közös médiaanalízise hosszú évek óta ad visszajelzést arról, hogy az egyes újságoknak, csatornáknak és műsoroknak kikből áll a közönsége, s ez a közönség az idők során miként változik. Az elkészítendő interjúkban 3 ezren vesznek majd részt. A mintába kizárólag olyan vezetők fognak bekerülni, akik 25 és 65 év közöttiek, aktívak és/vagy tulajdonosok, beosztottjaik száma legalább öt fő, s jelentős beruházási összeg felett diszponálnak. E felső 2 százalék tehát nem a magyar társadalom leggazdagabb vagy legiskolázottabb részét jelenti, hanem azokat, akik dönthetnek arról, milyen számítógépet, milyen autót vegyenek a cég vagy intézmény számára, ahol dolgoznak. –

Ajánlott videó

Olvasói sztorik