Gazdaság

NÉZETTSÉGI CSÚCS – Esmeralda tarolt

Soha nem tapasztalt nézettséget ért el az RTL Klubon a múlt szerdán első ízben főműsoridőben vetített mexikói sorozat, az Esmeralda. A TV2-n ekkorra tervezett Friderikusz Szuper Show ellenében akarták vetíteni, de utóbbit a TV2 végül nem merte egyszerre sugározni az Esmeraldával, a kiadott műsortól eltérően inkább megvárták, míg véget ér.

A nézettségi adatok utólag igazolták a döntést: átlagosan 2,8 millió szempár tapadt az RTL Klub képernyőjére, a legnézettebb pillanatokban pedig 3,4 millióan követték Esmeralda sorsának alakulását, ami abszolút hazai rekordnak számít. Ez a teleregény üzletileg is kiugró sikernek bizonyult. Már akkor is, amikor még hétköznapokon délután 6 óra körül kezdték, előtte és utána általában kitöltötték a törvényileg megengedett reklámidőt, azaz óránként 12 percet, megszakítani ugyanis nem szabad egy-egy darabot, mert rövidebb 45 percnél. Előfordult, hogy a nézettség alapján eladott reklámidő többet hozott a konyhára, mint tervezték, ugyanis többen nézték az Esmeraldát, mint a hirdetők eredetileg gondolták. Az este 8 óra előtt kezdődő utolsó három rész reklámideje is teljesen elkelt, igaz, ilyen más műsorokkal – például a Koóstolóval, az Esti Showderrel és egyes filmekkel – is megtörténik.

Az Esmeralda sikerén felbuzdulva a kereskedelmi televíziók bőven ellátják újabb szappanoperákkal a nézőket: az RTL Klub a Paula és Paulina, a TV2 a Marimar és a Luz Maria sorozat révén igyekszik növelni nézettségét és reklámbevételét. –

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik