CÉGINFORMÁCIÓ. Az online fogyasztó mennyire bízhat meg a cégben, amellyel kapcsolatba került. Online információk a tulajdonviszonyokról, a tevékenységi körökről, pénzügyi adatokról. Mutat-e a site más szervezetek, iparági testületek illetve hatóságok web-helyeire.
HIRDETÉS ÉS PROMÓCIÓ. A cég termékeinek reklámozása, különös tekintettel a kedvezményekre, árleszállításokra. Tesz-e szert a cég bevételre más, nem kapcsolódó vállalkozások nála elhelyezett reklámjaiból.
TERMÉKISMERTETÉS. Mivel az Interneten a termékek nem tapinthatók, ezért ez a szempont különösen fontos. Részletes információkat kell elhelyezni az árakról, a minőségről
és a teljesítményről.
ONLINE MEGRENDELÉS. Nemcsak a megrendelés lehetősége, hanem annak támogatása, a fogyasztó irányítása, a választási lehetőségek skálája és átláthatósága is szerepelt a szempontok között.
SZÁMLÁZÁS. A fizetés módozatainak lehetőségei, a fizetési határidők egyértelmű jelzése, valamint a biztonsági garanciák.
ELADÁS UTÁNI SZOLGÁLTATÁSOK. A fogyasztók potenciális közösségeinek szervezése, reklamációk kezelése, a fogyasztók személyiségi jogainak védelme, a termékfejlesztések elérhetősége.
HASZNÁLATOT KÖNNYÍTŐ ELJÁRÁSOK. A weblap vonzóságát mérő szempont. Alternatív nyelvek, navigációt segítő alkalmazások, valamint a honlap esztétikai kivitelezése.