Gazdaság

TÁRGYALÓKÉSZ HITELEZŐK

Egy pillanatig sem élhet az ügyfél abban a tévhitben, hogy bankja megfeledkezett a hiteléről – idézik a késedelembe esett ügyfelek megregulázásának fő szabályát a bankok. A nem törlesztők elmaradásukról néhány alkalommal banki levélben szerezhetnek tudomást, az OTP e felszólítások után rögtön fel is bontja a hitelszerződést, és átadja az ügyet az OTP Faktoring és Követeléskezelő Rt.-nek. A bank tavaly egyáltalán nem árvereztetett, tavalyelőtt viszont 3 ezer hitelügyletet oldottak meg így, s az idén ismét nekilódulnak. Ezzel szemben például a K&H-nál a tárgyalásban hisznek, és akkor nyúlnak a per vagy a végrehajtás eszközéhez, ha az ügyfél egyáltalán nem hajlandó kooperálni. A törlesztéssel elmaradt hitelfelvevőt telefonon, majd személyesen is felkeresik – az utóbbit az illetékes bankfiók munkatársa és egy bankbiztonsági alkalmazott teszi azzal a céllal, hogy kiderítsék: mi áll a törlesztés útjában és milyen megoldás volna még található. Gyakran azonban már az is fizetésre bírja az ügyfelet, ha kiderül, hogy a kezest is értesítik, illetve nem ritkán maga a kezes ösztökél a kölcsön törlesztésére. A tárgyalásos megoldások más bankoknál is megfigyelhető gyakorisága azt jelzi: ettől az eljárástól jobb eredményt remélnek, mint a perektől és végrehajtásoktól.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik