Gazdaság

PIACELSŐ HAMBURGER

A McDonald’s Magyarország Étterem Hálózat Kft. 1998-ban az előző évinél csaknem 20 százalékkal nagyobb, 13,4 milliárd forintos nettó árbevétellel “ünnepelte” fennállásának tizedik évét. A tavaly megnyitott 4 üzlettel együtt a társasághoz tartozó gyorséttermek száma 66-ra emelkedett; ezzel, valamint – saját számításai alapján – 58 százalékos részesedésével toronymagasan piacvezetőnek számít. A cég – melynek törzstőkéje 32 millió dollár – a múlt év végéig mintegy 50 millió dollárt invesztált a magyar piacon, s immár 3700 főt foglalkoztat. A McDonald’s itteni termékeinek alapanyagait 70 százalékban hazai beszállítók adják. Az importot papír és műanyag csomagolóeszközök adják, továbbá télen a saláták. A élelmiszerek és a csomagolóanyagok társaságon keresztül történő exportja tavaly elérte a 40 millió márkát; ebből 34 millió márka értékű volt a csirkehús. A McDonald’s mintegy száz hazai beszállítója közül a jelentősebbek a Pesti Pékség, a bábolnai Loba Bt., a Petőfi Nyomda, a DDB reklámügynökség. Itteni piaci részesedését a társaság az idén elsősorban vidéken építendő éttermekkel igyekszik növelni.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik