Egy ország hitelintézetei közül lehetőség szerint minél több összefog, s egységesen ugyanazt a szoftvert vásárolja meg a lakossági ügyfelek számára kínált home banking, illetve a vállalati klientúra irányában használatos office banking üzletágaihoz – ez a multibank lényege. Ennek révén szinte egy csapásra megszűnhet az ,,ahány hitelintézet annyi szoftver” módi, amelynek kezelése banki oldalról is meglehetősen bonyolult.
Ahhoz, hogy egy ilyen multibankot nálunk is tető alá lehessen hozni, mindenekelőtt a bankrendszer szereplőinek kellene előzetes egyetértésre jutniuk. Egyelőre azonban nem igazán sietnek a hitelintézetek a közös rendszer kialakításával, többek szerint vélhetően azért, mert szigorúan ügyelnek a saját “külön bejáratú” ügyfélkörükre. Az érintett, s e szempontból kétségtelenül konzervatívnak nevezhető bankok nyilván sokkal inkább hisznek az egyediségükben, azaz úgy gondolják, sajátos szoftvercsomagjukkal, csak rájuk jellemző jutalékrendszerükkel vonzóbbak lehetnek piaci társaiknál. Még akkor is, ha a hozzáértők szinte egyöntetűen úgy vélekednek: a jövő útja úgyis a multibank, s előbb-utóbb a ma még “ellenszegülők” is kényszerpályára sodródnak.
Ám, hogy a honi helyzet mégsem teljesen reménytelen, azt jól szemlélteti a német érdekeltségű Omikron Rendszerház által néhány éve kifejlesztett, s itthon a Management Data Magyarország jóvoltából terjesztett MultiCash szoftvercsomag. Ez minden kétséget kizáróan alkalmas a multibanki funkciók támogatására, mégis csupán 10 honi bank alkalmazza, köztük például a Commerzbank Budapest, a Daewoo Bank Magyarország vagy éppen a Raiffeisen Bank.
Ezek azonban legfeljebb a kezdőlépéseknek tekinthetők, az Európai Unióban kialakult multibankos gyakorlattól még jókora távolság választ el bennünket.