Üzletemberek, családi háztartáisok fő partnerei a pénzügyi közvetítő szféra különböző intézményei: bankok, biztosítók, befektetési szolgáltatók. Ezek sok tekintetben párhuzamos szolgáltatásokat nyújtanak, egymással versengve, s kialakulóban van az, amit teljes körű pénzügyi szolgáltatóknak, “all finance” intézetnek – nálunk ma még megtévesztő módon bankbiztosításnak – is neveznek. A vállalkozásokkal, elsősorban a nagyvállalatok pénzügyeivel foglalkozó intézmények indítékaival, működési elveivel, erényeivel és hibáival már igen sok publikáció foglalkozott. S azzal is, miért hanyagolják el azok a kis- és középvállalkozási kört. Májer Beáta könyve a családok, háztartások pénzének kezelésére specializálódott intézeteket, illetve egységeket, vagyis a pénzügyi közvetítés lakossági üzletágát veszi górcső alá. Amely egyre több intézet megcélzott tevékenységi köre. S amely számára még meg kell hódítani a magyar lakosság bankérett részének ma még a hitelintézeteken kívül rekedt csaknem felét.
A könyv e szféra modern, nálunk létező vagy kialakulóban lévő formáit mutatja be, a lakástakarék-pénztárt, a jelzálogbankot, a befektetési szolgáltatókat, nyugdíjpénztárakat, biztosítókat, s – a folyószámlától a befektetési jegyekig – azok termékeivel ismertet meg. A munka mintegy harmada a lakossági hitelezéssel és a fogyasztóvédelemmel (a betétes és az adós, mint fogyasztó védelmével) foglalkozik.
A bankszakembereknek szánt, szakszerű, ám közérthető és szemléletes mű fontos olvasmánya lehet a saját érdekében magát képezni kívánó bankügyfélnek is. Ahogyan a lakossági bankok az ügyfelek megismeréséhez, csoportosításához, viselkedéséhez igazítják termékeiket, eljárásaikat és módszereiket, úgy a bankügyfélnek is jó megismernie a hatékony lakossági bankári tevékenység ismérveit, hogy intézetek és termékek között válogatni tudjon, megismerje, mi a saját vagyoni helyzetéhez és igényeihez, kockázattűrő képességéhez leginkább illő intézmény, illetve üzleti kapcsolat.