Gazdaság

EUROTUNNEL-MEGÁLLAPODÁS – Kompházasság

A Nagy-Britannia és Franciaország között épült alagútvasút konkurenciája részleges kényszerházasságra bírta rá a piac két korábbi uralkodó szereplőjét. E hírrel szinte egy időben jelentették be, hogy a kitűzött határidő előtt egy nappal a Eurotunnel megállapodott a hitelező bankokkal.

A P & O és a Stena komptársaság közös járatok megindítását határozta el, arra föl, hogy a vasúti összeköttetést üzemeltető brit-francia Eurotunnel autósvonatai mára a forgalom harmadát vonzották magukhoz a legnépszerűbb Folkestone-Calais útvonalon. A cégek a rövid távú átkelőjáratokat vonták össze: ezentúl Dover és Calais, Newhaven és Dieppe, valamint Dover és Zeebrugge között közlekednek a közös hajók, P & O Stena felirattal. A külön-külön üzemeltetés eddig együttesen évi 280 millió fontjába került a két társaságnak, ebből most 75 milliót remélnek megspórolni.

A P & O, amely egyébként a világ legnagyobb utasszállító luxushajóflottáját is magáénak tudhatja, már korábban jelezte, hogy a Csatornán közlekedtetett kompjai erősen megérzik a Eurotunnel konkurenciáját. A cég két hajót ki is vont a forgalomból, s az e piacot kiszolgáló adminisztratív állományt is csökkentette.

A P & O részvényei 29 pennyvel 6,54 fontra emelkedtek a hírre a londoni értéktőzsdén. Bár a részleteket lapzártánk előtt nem hozták nyilvánosságra, a kiszivárgott hírek szerint a cég 49 százalékát adósság-részvény csere keretében megszerzik a hitelező bankok, amelyek egy pennyt sem engednek el a társaság 8,8 milliárd dolláros tartozásából.

A Eurotunnel szeptember 14-én felfüggesztette az adósságtörlesztést, de a bankok – a társaság idei jó profitkilátásaira hivatkozva – nem fogadnak el adósságcsökkentést, csak az adósság átalakítására, átütemezésére hajlandók. Egyelőre nincs hír arról, milyen árfolyamon történik majd az adósságcsere.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik