Gazdaság

WHIRLPOOL: ERŐSÖDŐ PIACI POZÍCIÓ

A fehéráru-eladások a magyar piacon összességükben 15 százalékkal estek vissza 1995-höz képest – jelentették ki a Whirlpool magyar leányvállalatának vezetői. Gerő László, a Whirlpool Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója a cég féléves helyzetéről beszámolva elmondta: 1995 első fél-évéhez hasonló mennyiségű készüléket adtak el az idén is, kétmilliárd forint körüli értékben. Ezzel számításaik szerint – 4-5 százalékkal javulva – 30 százalékra nőtt piaci részesedésük a szűkülő eladásokból. Ezt a cégvezetés szerint elsősorban az alacsonyabb árkategóriába tartozó Ignis mosógépek és mikrók előretörésének köszönhetik, amelyek közül előbbiek a Whirlpool szlovákiai gyárából kerülnek ki. Gerő László elismerte: ezzel párhuzamosan csökkent a Whirlpool márkanéven futó termékek eladása, amit azzal magyarázott, hogy az Ignis gépek részben korábban forgalmazott Whirlpool típusokat váltottak fel a magyar piacon. A Whirlpool Magyarországon egyelőre nem tervezi a csúcsmárkájának számító Bauknecht bevezetését, azonban 1997 elején új mosógépekkel lép a piacra.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik