Gazdaság

A K&H VEZETŐJE ELÉGEDETT – Partnerség a Matávval

A Kereskedelmi és Hitelbank Rt. adatátviteli rendszerét a Matáv Rt. építette, építi ki. A rendszer jelenleg 80-85 százalékban készült el, szeptemberben lesz 100 százalékos. Az eddigi tapasztalatok nagyon kedvezőek – mondja Bánhegyiné Legény Éva, a bank számítástechnikai ügyvezető igazgatója.

– A Matáv tette a legjobb ajánlatot, és úgy látszik nem bánjuk meg a döntést. A legfontosabb szempontjaink azok voltak, hogy egyrészt a rendszer országosan fedje le a hálózatot (a banknak jelenleg az egykori Ibusz Bankéval együtt közel 170 fiókja van), megfelelő hátteret adjon a bank működéséhez és annak biztonságához, hogy a pénzintézet munkatársai hibamentesen dolgozhassanak, illetve a hibaelhárítás ne okozzon fennakadást. Ugyancsak fontos volt számunkra, hogy a beruházás a lehető leggyorsabban, legjobb minőségben és a legolcsóbban valósuljon meg.

A jelenlegi fiókhálózat két bankból alakult ki. Összehangolják-e a meglévő számítástechnikai, adatátviteli rendszereket, vagy megszüntetik az egyiket a jövőben?

– Miután egyre kiterjedtebb a fiókhálózatunk, valamennyi meglévő kapacitásra szükségünk van. Épp ezért az összehangolt, egymással párhuzamos működtetés mellett döntöttünk. Ez a legésszerűbb és leggazdaságosabb is.

Igyekeztünk a meglévő eszközökre építeni az új rendszert, de ennek megvalósítása döntően a Kereskedelmi Bank szakembereire hárult. A Matáv a menedzselt adatátviteli hálózatot építette ki, többnyire 64 kbit/sec-os vonalakkal a modemekig. Mindkét banknak sok és egymástól eltérő eszköze volt. Ezeket úgy kellett összehangolni, hogy a rendszer több síkon működjön az egyesített bankban.

A számítástechnika fejlődésének gyors üteme mellett meddig lesz életképes a rendszer?

– Remélhetően legalább öt évig megtarthatjuk ezt a technikát, ezt a rendszert, hiszen ez minden ma lehetséges, vagy tervezhető szolgáltatásra fel van készítve és tartalékok is vannak benne, emellett képes lesz ellátni azokat a feladatokat is, amelyek a lakosság felé való nyitásból fakadnak.

Honnan veszi észre a bankjukba betérő ügyfél, hogy már működik a rendszer?

– Az egészből csak azt veszi majd észre, hogy a korábbinál is jobban, gyorsabban megy az ügyintézés. Bízunk abban, hogy mondjuk vonalszakadás miatt nem lesz majd fennakadás a munkánkban. Valószínűleg egyébként maguknak az ügyintézőknek is könnyebb lesz az életük.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik