Gazdaság

EGY POZITÍV PÉLDA: A SÖRIPAR

A söriparban öt szereplő (öt kézben lévő hét söripari vállalat) van jelen, mindegyik külföldi szakmai befektető tulajdonában.

A legnagyobb érdekeltség piaci részesedése valamivel 30 százalék feletti, míg a legkisebbé 10 százalék alatti.

A privatizáció, összevásárlások révén, látszólag bizonyos fokú koncentrálódást eredményezett az iparágban, ugyanakkor a korábbi területi dominanciák megszűnőben vannak, mivel mindegyik söripari érdekeltség az ország egész területén jelen kíván lenni (és részben már jelen is van). Az iparág piaci szerkezete laza oligopóliumként jellemezhető, domináns pozíciója egyik sörgyárnak sincs. Az iparágba való belépés korlátai viszonylag magasak. A söriparban a hazai gyártók közötti erős verseny a jellemző, ami a piaci terjeszkedési törekvésekben, a forgalmazási rendszerek fejlesztésében, a marketingben nyilvánul meg. A magyar söripar termelését döntően Magyarországon adják el, a sör importja az import útjában álló akadályok miatt kicsi. Ez kedvező a magyarországi sörgyárak számára, de nem tekinthető olyan oknak, ami megakadályozná a versenyt az iparágban.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik