Gazdaság

KAMPÁNYRA KÉSZÜL A MATÁV – Arculati alapvetés

Egységes vállalati arculatot kíván kialakítani a Matáv. A cég “személyisége” emberközpontú lesz és barátságos. A május 17-én kezdődő egy hónapos kampány igyekszik majd meggyőzni az ügyfeleket és a cég munkatársait a cél helyességéről.

A távközlési vállalat már régóta készülődik a váltásra. Ezt jelzi, hogy tavaly ősszel reprezentatív felmérést készíttettek a Mareco Marketingkutató Kft.-vel. A vizsgálatból kiderül, hogy a Matáv eddig használt logóját a felnőtt lakosság nagyobbik fele felismeri, ám annak üzenete már nem ennyire világos számukra. Többen gondolták, hogy a vonalak a telefonhálózatot, a kapcsolattartást, illetve kapcsolatteremtést jelképezik. A Matáv névrövidítést azonban az emberek zöme már helyre tudta tenni. Igen fontos belső információ lehet, hogy az emberek mennyire ismerik a cég különböző szolgáltatásait. A legtöbben a hívókártyák hasznával voltak tisztában, és sokan közülük rendszeresen használják is azokat. A megkérdezettek kétharmada azonban az egyébként népszerű Digifon-szolgáltatásokat nem ismerte. Ugyanígy kevesen tudták, hogyan lehet igénybe venni a nemzetközi zöldszám és a Hungary Direct szolgáltatást. Meglepő viszont, hogy a tavaly ősszel már a felmérésben résztvevők 13 százaléka pozitív választ adott mikor az ISDN-szolgáltatásról faggatták. Végül tanulságos, hogy a “szeretne-e többet olvasni a Matávról” kérdésre az emberek harmada igennel válaszolt. A nem érdeklődők több, mint kétharmada nem rendelkezik telefonnal – ez sem mellékes.

A megkérdezettek háromnegyede tudja, hogy a Matáv jelentős tényezője a magyar gazdasági életnek, és dinamikusan fejlődő vállalatnak tartja. Ezért a társaság megújuló arculatának azt kell sugallnia, hogy a Matáv személyisége megbízható és képes alkalmazkodni az előfizetők igényeihez. Harangozó Ferenc arculati menedzser még nem árult el semmit abból, hogy mindezt milyen módon jeleníti meg kampányában a távközlési vállalat. Csupán annyit árult el, hogy az óriásplakátokon és rádióban lesz majd nyoma a megújuló arculatnak, az írott sajtót pedig ezúttal csak kiegészítő médiaként használják. A szakember szerint a Matáv eddig nem fordított kellő figyelmet arra, hogy egységes színű, formájú alapelemekből álljon a vállalati logó. Márpedig az átgondolt és megfelelő módon kezelt vállalati arculat egyre fontosabb a többszereplőssé vált hazai távközlési piacon. Az Arculati alapvetés című nemrégiben megjelent kiadvány kettős célú. Iránytűként használhatják a cég belső munkatársai is, akik számára az elkötelezettség, a biztonság közvetítése a legfőbb üzenet. Harangozó Ferenc azonban úgy véli, a kiadvány megszületése a nagyközönség számára is jelzi a Matáv megújulási szándékát. Igaz, az emberek nyilván elsősorban arra kíváncsiak, hogy mikor kapnak telefont, illetve ha rendelkeznek már vonallal, milyen a készülékük, milyen szolgáltatásokat tud nyújtani a Matáv. Mégsem árt, ha tudatosítják bennük, hogy a Matáv az elmúlt időszakban milyen hatalmas fejlődésen ment keresztül: évente 250-300 ezer telefonvonalat kapcsolt be, bővítette szolgáltatásait, amelyekkel a nemzetközi élvonalba sorolta magát, közben tulajdonosváltásra és az ezzel óhatatlanul együttjáró szervezeti és személyzeti váltásra került, illetve kerül sor. Ez a folyamat szemléletváltáshoz is vezetett.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik