Élet-Stílus

Többet költött, aki kávézott vásárlás előtt

Vernon Yuen / NurPhoto / AFP
Vernon Yuen / NurPhoto / AFP

A brit Metro cikke szerint impulzívabb vásárlás, a tervezettnél nagyobb mértékű pénzköltésre lesz a vége, ha az ember koffeint fogyaszt, mielőtt bejárja az üzleteket. Egy új kutatás az emberek költési szokásait vizsgálva három csoportot állított fel, az egyik koffeintartalmú, a másik koffeinmentes italt, a harmadik vizet fogyasztott, mielőtt bementek a bevásárlóközpontba.

Azt találták, hogy a kávéfogyasztók hedonikusabban vásároltak, míg akik vizet vagy koffeinmentes italt fogyasztottak, racionálisabban költötték a pénzüket.

Összességében pedig a „koffeines” csoport lényegesen több pénzt költött, és több terméket is vásárolt.

A kutatók szerint a háttérben az állhat, hogy a kávé energikusabbá tette az embereket, az izgatottság pedig felerősítette azt az érzést, hogy milyen örömöt szerezhetnek az egyes megvásárolt termékek.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik