Élet-Stílus

Négy órát autóztak potyára a cornwalli luxus víziparkba, londoni szállást ajánlottak nekik kárpótlásul

Miguel Sotomayor / Getty Images (illusztráció)
Miguel Sotomayor / Getty Images (illusztráció)
Fél évvel korábban nézték ki az ötcsillagos hotelt, de a helyszínen derült ki, hogy a Booking.com rendszerén nem ment át a foglalásuk. A cég másfél héttel később ajánlott fel egy londoni alternatívát a nyugat-angliai luxusszálloda helyett.

Ian Tomlinson hat hónappal a tervezett időpont előtt lefoglalta a szállását a Cornwall melletti Newquay közelében lévő ötcsillagos Retallack Resortba. Órákig autózott a családjával a nyaralásuk tervezett helyszínére, ahol azzal kellett szembesülnie, hogy hiába foglalt, a Booking.com rendszere nem regisztrálta az igényét, a szálloda pedig tele volt, így elküldték őket.

Az online szállásfoglaló oldal munkatársait aktív próbálkozás után sem sikerült elérniük, ezért végül beletörődtek a helyzetbe, és hazamentek. A dugába dőlt nyaralásról, a család és a majdnem két hétig lapító cég kálváriájáról a Guardian híre alapján számolt be a Daily Mail.

Mintegy 11 nappal később a cég e-mailben válaszolt a családnak, és alternatívaként egy Uxbridge-ben található hotelt ajánlottak fel nekik, amit azért furcsálltak, mert Uxbridge London egyik külvárosa, és több mint 400 kilométerre van Cornwalltól.

Az online utazási iroda azt is írta a családnak küldött e-mailben, hogy remélik, jól érzik majd magukat, valamint „csodás napot” is kívántak nekik.

A kárpótlásul ajánlott, Denham Grove nevű hotelben egy 18 méteres úszómedence és szauna is van, de ez nem elégítette ki a családot, mert az eredetileg lefoglalt cornwalli szálloda – ahonnan elküldték őket – egy vizes élménypark is egyben.

Két nagyon fáradt, feldúlt gyermekem volt, akik alig várták az üdülőhely összes attrakcióját, köztük a FlowRider hullámgépet a szörfözéshez, a feleségem pedig sírva fakadt. Nem volt nagyszerű napunk

– mondta Tomlinson a Guardiannek. Majd hozzátette, hogy szerencséjük volt, mert a szállást még nem fizették ki, de az utazásra fordított benzinre és az Eden Project nevű cornwalli biodómba szóló belépőjegyekre fölöslegesen dobták ki a pénzt.

A Booking.com később azzal magyarázta az egészet a családnak, hogy az ötcsillagos szállodában a túlfoglalás esete állt fenn. A szálloda pedig a Booking.com-ot hibáztatta. Az online utazási irodánál végül úgy döntöttek, megtérítik a költségeiket, és 700 font, azaz nagyjából 291 ezer forintnak megfelelő kártérítést fizettek a családnak.

A Booking.com szóvivője azt mondta: kivételes körülmények között néha megtörténik az ilyesmi, de ilyenkor mindig igyekeznek a lehető leghamarabb orvosolni a problémát. Bár úgy tűnik, ehhez néha 11 napra van szükség.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik