Élet-Stílus

Twerkeléssel avatták fel az ausztrál hadiflotta új hajóját

Az ország miniszterelnöke nagyon csalódott az eseményt félrevezetően bemutató tévériport miatt – ami szerint az ország főkormányzója is végignézte a produkciót – de a táncot nem akarta kommentálni.

A hétvégén a haditengerészet HMAS Supply nevű hajójának az avatási ceremóniáján részt vett egy modern tánccsapat, akik még twerkeltek is az olajszállító hajó és az avatáso ceremónia közönsége előtt. Azóta rengeteget foglalkozik a témával az ausztrál média, és még az ország miniszterelnöke, Scott Morrison sem hagyta szó nélkül a dolgot – írja a Guardian.

Az interneten hamar elterjedtek az április 10-én, Sydney Garden Island nevű szigetén megrendezett bizarr hajóavatásból viccet csináló tartalmak, és – a miniszterelnök mellett – az érintettek többsége (a fellépő 101 Doll Squadron nevű tánccsapat és a riportot közlő ABC tévécsatorna is) úgy érezte, nyilatkoznia kell.

A miniszterelnök a csalódottságának adott hangot. Főleg azt kifogásolta, hogy a riport félrevezette az ausztrálokat, hiszen úgy mutatta be az eseményt, mintha

az ország államfője, David Hurley főkormányzó is végignézte volna a produkciót,

pedig állítólag a kormányzó még ott sem volt, a táncosok fellépése idején.

A produkciót a lenti – 7NEWS Australia által közzétett – videóban lehet megnézni, ami azért kelt különösen furcsa hatást, mert a miniszterelnök nyilatkozata van bevágva hangnak a zene helyett, amire táncoltak.

Scott Morrison szerint az esemény téves bemutatása nem felelt meg a szabványoknak. Közölte, hogy természetesen megvizsgálják a helyzetet, de a védelmi minisztériumra bízza, hogy milyen lépéseket kívánnak tenni az ügyben. A táncosok produkcióját nem kommentálta, mert úgy gondolja, ez az eseményt szervező védelmi minisztérium feladata.

A 101 Doll Squadron nevű tánccsapat tagjai közleményükben azt írták, hogy nagyon fenyegetve érezték magukat a riporttól és az általa kiváltott reakcióktól. A Sydney-i, főleg dancehallra és afrobeatre táncoló nők még a Facebook-oldalukat is törölték a sok támadás miatt. Szerintük az ABC tévétársaság a felelős a balhéért, akik a riportot megtévesztően szerkesztették meg, ezért úgy tűnt, hogy a produkciót közjogi méltóságok jelenlétében adták elő. Hátborzongatónak tartják az ügyet, és várják az ABC bocsánatkérését, amiért túlságosan szexualizálva ábrázolták a táncelőadást a riportban.

Az ABC azóta elnézést kért, de csak azért, mert a riportból úgy tűnt, hogy David Hurley főkormányzó is végignézte a produkciót, és azért, mert a riport szerkesztésekor nem vették figyelembe az esemény történéseinek az időrendjét.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

A cikkhez ide kattintva szólhatsz hozzá.
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.