The Times Of India/K K Choudhary / AFP
Élet-Stílus

Alkoholos kézfertőtlenítőt itattak gyermekbénulás elleni oltás helyett indiai kisgyerekekkel

Összekeverték az üvegeket.

Tizenkét kisgyereket kellett kórházba szállítani az indiai Mahárástra államban, miután gyerekbénulás elleni oltáscseppek helyett kézfertőtlenítőt adtak neki tévedésből egy egészségügyi központban –jelentette a helyi sajtó. Az eset vasárnap történt, amikor egész Indiában beoltják az öt évesnél fiatalabb gyerekeket a járványos gyerekbénulás ellen egy országos kampány részeként. A központban, ahol a hiba történt, kétezer gyereket oltottak be.

Egészségügyi tisztségviselők elmondása szerint a kézfertőtlenítőt kapott gyerekek közül többen azonnal szédülésre kezdtek el panaszkodni és hányni kezdtek. Egy anyuka az India Today című lapnak elmondta, hogy a lánya és fia is hányt, miután ők is a legalább hetven százalék alkoholt tartalmazó fertőtlenítőből kaptak.

A gyerekeket kórházba szállították, aminek igazgatója igazgatója az IANS indiai hírügynökségnek elmondta, hogy az összes gyerek stabil állapotban van, és várhatóan mindannyian fel fognak épülni.

A hatóságok vizsgálatot indítottak az esettel kapcsolatban, és az oltás végző három egészségügyi dolgozót fel fogják függeszteni.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

A cikkhez ide kattintva szólhatsz hozzá.
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.