Az évnek ebben a szakaszában egymást értik az ünnepeket beharangozó reklámfilmek, amelyek általában a szeretetre, az ünnep meghittségére, vagy a család fontosságára szokták felhívni a figyelmet. Ezek mellett pedig vannak azok a társadalmi célú anyagok, amelyek nem fogyasztásra buzdítanak bennünket, hanem egy társadalmi ügy fontosságára hivatottak felhívni a figyelmet a karácsony közeledtével.
Utóbbi kategóriába tartozik a brit Egészségügyi Szolgálat, az NHS rövidfilmje, ami azonban a Ladbible szerint sokakat kiborított.
A történet szerint a Mikulás koronavírus-fertőzés miatt kórházba kerül, az állapota pedig annyira rossz, hogy rövid úton lélegeztetőgépre kerül. Ezután a gyengélkedő Télapó gyógyulását látjuk, aki miután felépült, ajándékot hagy az őt ellátó egyik nővérnél, felfedve ezzel valódi kilétét.
A videó az eredeti célja szerint az egészségügyi dolgozók emberfeletti munkája előtt akar tisztelegni, de a célt csak részben sikerült elérnie a készítőknek. A felvételt látva többen úgy vélik, hogy az éltéért küzdő Mikulás képe könnyen traumatizálhatja a gyerekeket.
A kritikákra válaszul a filmet megrendelő NHS Charities Together közleményt adott ki, amelyben azt írták, a hozzájuk eljutó visszajelzések túlnyomó része pozitív volt, és egyébként sem a gyerekeket akarták megcélozni a filmmel.
Nagyon hálásak vagyunk, hogy elkészíthettük ezt a filmet, ami rámutat arra a kemény munkára, amit az egészségügyi dolgozók és az önkéntesek véghez visznek ezekben a nehéz időkben. Bízunk benne, hogy ezzel ösztönözni tudjuk az embereket, hogy továbbra is támogassák adományaikkal az NHS munkatársait.
Mindezek mellett az alapítvány bocsánatot kért azoktól a szülőktől és gyerekektől, akiket esetleg felzaklattak a valóban nem szokványos karácsonyi videóval.