Élet-Stílus

Elég volt az éjszakai forgolódásból: tuti tippek, hogy jól aludj! (x)

Rohanó világban élünk, és lassan elhisszük, hogy a modern életstílus kikerülhetetlen mellékhatása az alvászavar. Pedig jobb, ha harcolnunk ellene, máskülönben könnyen kerülhetünk ördögi körbe, ahonnan nehéz kiszabadulni…!

Folyton pörögnek a gondolatok a fejünkben, képtelenek vagyunk kikapcsolni, hiszen annyi megoldatlan feladat áll még előttünk? Sokak számára lehet ismerős ez a helyzet, hiszen a modern életstílus egyre több elintéznivalót, munkát és feladatot ró ránk, amik elvégzésére olykor a nap 24 órája sem elég. A stresszesebb időszakokban a jó minőségű alvás sokak számára megvalósíthatatlan, ám fáradtan nehezebb teljesíteni – így alakul ki az ördögi kör, amelyből nagyon nehéz kitörni. Tippeket adunk arra, hogy mit tehetünk azért, hogy kellőképpen ki tudjuk aludni magunkat.

1.       Hangolódjunk rá a lefekvésre!

Lefekvés előtt két órával már ne igyunk koffeint, ne együnk nehéz, zsíros ételeket, és a sportot se ilyenkorra időzítsük. Próbáljunk meg ellazulni. Egy kellemes fürdő az első lépés lehet a könnyebb elalváshoz.

2.       A számítógép, az okoseszközök és a tévé kékes fénye gátolja az alvást segítő melatonin hormon termelődését. Ezért jobban járunk, ha száműzzük a hálószobánkból ezeket az eszközöket, és inkább újságot, vagy könyvet olvasunk elalvás előtt.

3.       Tanítsuk meg az agyunkat arra, hogy a hálószoba pihenésre és alvásra való, soha ne játsszunk, eddzünk, vagy dolgozzunk ott, ahol aludni szoktunk. A társunkkal is beszéljük meg a stratégiát.

4.       Aki a meditációban hisz, annak érdemes kipróbálnia az amerikai hadseregben alkalmazott technikát: első lépésben el kell lazítani az arcunk minden izmát, a nyelvünket, az állkapcsunkat, és a szem körüli izmokat is. Ezután ejtsük le a vállunkat, amit kövessen a felkarunk, majd az alkarunk is. Lélegezzünk ki, hogy megnyugtassuk a mellkasunkat, lazítsuk el a lábainkat egészen a lábujjakig. Szánj 10 másodpercet a gondolataid megtisztítására, majd gondolj előbb arra, hogy egy kenuban fekszel, majd egy bársonyos függőágyon egy teljesen elsötétített szobában, és mantrázz magadban egy egyszerű kifejezést. Szakértők szerint ez a módszer hatásos!

5.       Ám ha úgy érzed, a fenti meditációhoz nincs kedved és türelmed, akkor válassz gyógynövénytartalmú gyógyszert! A Sedacur forte a valeriána, a komló és a citromfű kivonatának kombinációját tartalmazza, és a szintetikus altatókkal ellentétben nem okoz függőséget és hozzászokni sem lehet. Éjjel altat, nappal pedig oldja a feszültséget, de nem leszünk álmosak tőle, és a figyelemzavartól sem kell tartani, illetve az autóvezetést sem befolyásolja hátrányosan.

Vény nélkül kapható gyógyszer

 

A KOCKÁZATOKRÓL ÉS A MELLÉKHATÁSOKRÓL

OLVASSA EL A BETEGTÁJÉKOZTATÓT,

VAGY KÉRDEZZE MEG KEZELŐORVOSÁT,

GYÓGYSZERÉSZÉT!

Címkék: alvásnyugtató

Ajánlott videó mutasd mind

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.