Élet-Stílus

Kiszőrösödött a nyelve egy nőnek az antibiotikumtól

24.hu
24.hu

2018. 09. 07. 10:16

Bizarr reakciót váltott ki a gyógyszer.
Korábban a témában:

Bizarr reakciót váltott ki egy antibiotikum egy baleset miatt kórházba került 55 éves amerikai nőnél, akinek nyelvén „fekete szőr” nőtt ki a gyógyszer hatására – írta a Gizmodo. A meg nem nevezett beteg súlyos sérülésekkel került kórházba, miután mindkét lába össze lett zúzva egy közlekedési balesetben.

Miközben a kórházban feküdt, egyik sérülése elfertőződött, és ezért az orvosok kétfajta antibiotikummal kezdték el kezelni: meropenemmel, amit intravénásan adagoltak, és minocyclinnel, amit szájon át vett be.

Egy héttel később a nő arra kezdett el panaszkodni, hogy szédülései vannak, valamint furcsa, rossz ízt érzett a szájába. Amikor az orvosok megvizsgálták, nem mindennapi látvány tárult eléjük. A nő nyelvén fekete, szőrszerű valami jelent meg.

“Kiszőrösödött” a nyelve az antibiotikumtól. Fotó: Yasir Hamad, M.D., and David K. Warren, M.D./NEJM

Mint kiderült, a nőt a szőrös nyelv vagy fekete szőrnyelv (lingua villosa nigra) nevű betegség támadta meg, amit az orvosok szerint a minocyclin okozott – olvasható a New England Journal of Medicine című orvosi szaklapban megjelent esetleírásban.

A fekete szőrnyelv nagyon ritka elváltozásnak számít, és bár pont úgy néz ki, mintha szőrösödne a beteg nyelve, valójában nem szőr nő, hanem a nyelv papillái nagyobbodnak meg, és burjánzanak el. Az nem lehet egészen pontosan tudni, hogy miként alakul ki.

Kiemelt fotó: Yasir Hamad, M.D., and David K. Warren, M.D./NEJM

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

Singer and actress Lady Gaga attends a photocall for the film "A Star is Born" presented out of competition on August 31, 2018 during the 75th Venice Film Festival at Venice Lido. (Photo by Vincenzo PINTO / AFP)
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.