Ezért érdemes Milánóból a Comói-tó felé kanyarodni

Milánó népszerű, illetve (fapadossal) olcsó úti cél Budapestről és nagy hibát követ el az, aki legalább egy-két napot nem tölt el a szomszédos Comói-tónál. Mi összesen hármat voltunk ott, de rátok bízzuk az ütemezést.

Kicsit becsapós, hogy a fapadosok Milánóba repülnek, ugyanis az egyik a Malpensán száll le, a másik pedig Bergamóban – mindkettőről nagyjából egy óra bejutni az olasz divatfővárosba. Mi Bergamóban landoltunk és nagyjából 12 ezer forintba került a retúr jegy úgy, hogy egy hónappal a kirándulás előtt foglaltunk.

Bellagióra elég pár óra

Földet érés után irány a reptér előtti buszpályaudvar, ahol az 1-es buszt kell keresni, a megállójában az automatából jegyet venni, azt pedig felszállás után kezelni. Bergamóból vonattal érdemes a tó felé utazni: mi Leccóban átszállva Varenna felé vettük az irányt. A jegy 5,5 euróba kerül, amit felszállás előtt a pályaudvaron lévő kis automatáknál érvényesíteni kell, Leccóban pedig bármelyik csatlakozó vonatra felhasználható. Érdemes egy kis időt szánni a városra, de nagyjából 1-1,5 óra is elég, hogy lesétáljunk a tópartra, együnk egy fagyit és visszaszálljunk a következő járatra.

Lecco | Fotó: 24.hu/Molnár Dávid

Varennában a parttól 5-6 percnyi sétára van a vasútállomás és nagyon figyeljünk, ha szállást foglalunk: csak a közvetlen part sík, a távolabbi utcák (vagy például a szomszédos Perledo) meredek szerpentinek, ahol nem kellemes egy hosszú út után felfelé sétálni. Éttermekből sok van és nem feltétlenül drágák: ahol mi vacsoráztunk, 8-10 euróból meg lehetett úszni egy pizzát. Este még sétáltunk egyet a városkában, aztán elfoglaltuk a szállásunkat a hegy tetején.

Varenna | Fotó: 24.hu/Molnár Dávid

A hajókikötő elég feltűnő helyen van az egyébként sem nagy Varennában, a menetrendje pedig online is elérhető. Bár a szemköztes Menaggio csábító volt, megtudtuk, hogy ott csak a tópart szép, így egyből eredeti úti célunk, Bellagio felé vettük az irányt. Szállások tekintetében az egyik legdrágább helyszín a tónál és mivel 3-4 óra alatt teljesen bejárható, örültünk, hogy mi is csak ennyit szántunk rá. Ha megérkeztünk, a kikötő melletti étteremben vegyünk meg a buszjegyünket Comóba (nagyjából 3 euró), aztán irány a legészakibb pont, La Punta! Innen látszik Menaggio és Varenna is, utána pedig a kis utcákon haladva felfedezhetjük az egész várost.

Bellagio | Fotó: 24.hu/Molnár Dávid

Bár a legtöbb lakóépület csodálatos, a Villa Menzit nem szabad kihagyni! Ha valakinek érzékeny a gyomra, készüljön fel: a Comóba közlekedő C30-as busz elképesztően gyorsan megy és a szerpentinek miatt nem ritka a rosszullét a járaton. Laglio környékén érdemes átnézni a túlpartra, ugyanis látszik George Clooney villája is!

Comóban csak szabadon!

Comóba érkezve induljunk el a sikló felé, ami felvisz minket Brunatébe, ahol nemcsak a világítótornyot, de templomokat és könyvtárakat is felfedezhetünk – a meredek pálya és a fenti épületek miatt nekünk Wes Anderson Grand Budapest Hotelje jutott eszünkbe. Oda-vissza nagyjából 5 euróba kerül, de a kilátás a tóra minden centet felejtet velünk. Ha visszaértünk a városba, sétáljunk el a dóm felé – a környező utcák bármelyikét választhatjuk, mert szinte mindegyik csodálatos.

Tipp: a tóparti éttermek előtt ingyenes wifi van.

Bár vannak “kötelező” látványosságok, Comóban mégis az a jó, hogy bizonyos területen belül bármerre fordul egy-egy sarkon az ember, mindig valami szépbe botlik. A városnak több pályaudvara is van, mi másnap a San Giovanniról mentünk vissza Monzán át Bergamóba.

Como | Fotó: 24.hu/Molnár Dávid

A jegy 6,7 euróba került, ne felejtsük el érvényesíteni a pályaudvaron található készülékekkel! Monzában nagyjából 20 percet kell várni a csatlakozásra, ami hamar eltelik és utána nagyjából 40-45 perc alatt Bergamóban vagyunk. Az út meseszép, egy ponton egy viadukton haladunk át, amiről csodás kilátás nyílik egy magányos folyóparti házikóra.

Bergamo belvárosának több pontján is wifi jelet mutató tábla van, a leírásból pedig kiderül, hogy a ciao vagy hello szavakat kell elküldeni egy telefonszámra, a válasz SMS-ben kapott kóddal pedig ingyen netezhetünk a városban. A vasútállomásból kilövellő út egészen az óvárosba vezető siklóig visz minket – érdemes valamelyik útba eső étterembe betérni, mert 25 euróból kikerül egy pizza frissítővel és desszerttel (érdemes kipróbálni az igazi olasz tiramisut!) és az ár ellenére nem fapados a fogadtatás.

Bergamo | Fotó: 24.hu/Molnár Dávid

A sikló nevetséges összegbe, kicsivel több mint egy euróba kerül, igaz, nem is tart percekig az út. Fent érdemes tenni egy kört a régi házak között, visszafelé viszont a sikló melletti úton sétáljunk le, ahonnan lélegzetelállító kilátás nyílik a városra. Comóhoz hasonlóan itt is érdemes kicsit bolyongani, mert rövid szakaszokon belül találkozhatunk eltérő stílusokkal. A repülő visszafelé kora délután indul, ha valaki szeret vásárolgatni, érdemes előbb kiérnie a reptérre, mert rengeteg boltban van.

Ha egyedül utaztok, 10 ezer forintból kihozható egy éjszaka, ami mellé a 12 ezer forintos repjegy összesen 42 ezer forintot ad ki – erre már csak a helyi utazási költségek és a költőpénz jönnek rá.

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!