Élet-Stílus

A legismertebb mai cégek logói mind ebből a régi japán könyvből erednek

A Nike pipája, a McDonald’s nagy “M”-betűje, az Apple almája, a Twitter madárkája. Mind olyan szimbólumok, amelyek ma már a mindennapjaink részét képezik, ezért szinte el sem tudjuk képzelni őket egymás nélkül, a jelentésük végérvényesen egybeforrott. Épp emiatt szinte hihetetlen, hogy egyes nagy cégeknek a logói valaha nem az övék voltak, pontosabban: sok esetben nem az adott vállalat találta ki azt a formát, grafikát, színkombinációt, amellyel aztán népszerű lett.

Spencer Chen, az Alibaba.com kereskedőoldal alelnöke, aki egyben a vállalat marketingért és üzletfejlesztéséért felelős embere, kirakott a Twitterére egy posztot, amelyben “lerántja a leplet” a fülhallgatókat gyártó, azóta az Apple által bekebelezett Beatsről, a közösségi szállásszolgáltatást áruló Airbnbről és a Flipboard nevű hírolvasó szolgatátásról.

Chen azt írja, hogy ma már semmi nem eredeti, különösen a dizájn nem. Az Alibaba alelnöke egy régi japán grafikus könyvből posztolt egy részletet, amelyben egy az egyben megtalálhatók az említett cégek logói. A Trademarks & Symbols (Volume 1: Alphabetical Designs) című könyv a nyolcvanas években jelent meg, és az ABC összes betűje megtalálható benne különféle dizájnolt formákban. A Twitteren ezután valóságos vita indult arról, hogy az említett cégek csupán inspirálódtak, vagy pedig egyszerűen plagizáltak, vagyis loptak.

A közösségi oldal másik fele a védelmébe vette a vállalatokat, mondván ma már képtelenség újat kitalálni, nem lehet mindig innovatívnak lenni.

Szerintetek ez már lopásnak számít?

Via

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik