Élet-Stílus

Az átlagos magyar napi 86 percet facebookozik

Facebook
Facebook
Hétköznap pár perccel kevesebbet, hétvégén valamivel többet.

A Magyar Tartalomszolgáltatók Egyesülete (MTE) által megrendelt, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa által finanszírozott kutatásban félezer, 18 és 49 év közötti felhasználót kérdeztek meg. A minta nem, kor, lakóhely és végzettség szerint leképezi az ország lakosságának e csoportját.

A legintenzívebb felhasználók körében felülreprezentáltak a nők, az alacsonyabb iskolai végzettségűek és a 30 év alattiak. Az aktív felhasználók négyötöde mindennap, nyolc százalékuk hetente egyszer lép fel az oldalra, és minél gyakoribb látogató valaki, annál valószínűbb, hogy okostelefonon lép be a közösségi oldalra.

Ugyanakkor, bár a Facebook-csúcsidő munkaidő utánra, az esti órákra tehető, ekkor is többen lépnek be az oldalra számítógépről, mint mobileszközről. A válaszadók 46 százaléka nyilatkozott úgy, hogy van olyan portál, amit csak Facebookon keresztül követ, 58 százalék pedig többnyire a közösségi oldalon nézi az anyagokat, csak ritkán látogatja magát a portált vagy blogot.

A közösségi oldalt 100-ból 49-en használják kommunikációra, 43-an szórakozásra, 40-en tájékozódásra. A legnépszerűbb bejegyzések között 66 százalék a vicces tartalmakat említette, a zenét 55, a tudományos-technikai közléseket 45 százalék jelölte meg.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik