Élet-Stílus

Ők a YouTube igazi sztárjai

Akik a videomegosztónak köszönhetően lettek őrületesen sikeresek.

Ha azt halljuk, YouTube-sztár, elsőként talán azokra a figurákra gondolunk, akiknek a nevét nem tudjuk, de vírusvideókban szerepelnek, így mindenki ismeri őket. A kisfiú, akit a fogorvos benyugtatózott, és ezért a kocsiban úgy beszél, mint egy drogos, vagy az idétlenül röhögő fogatlan interjúalany, aki ma már minden jelentősebb politikai hírről vagy sporteseményről elmondja a véleményét.

A YouTube valódi sztárjai azonban nem ők.

A Business Insider összegyűjtött néhány olyan sikertörténetet, ahol a videomegosztó volt a karrirer elsődleges eszköze, csatornája. Nézzünk néhány példát!

Itt van például Ingrid Nilsen (más néven Miss Glamorazzi), aki szépségtanácsokat ad. Több mint 2,5 millióan iratkoztak fel YouTube-csatornájára, a videók összesített nézettsége meghaladja a 176 milliót. Egyes becslések szerint évente 187 ezer dollár üti a markát a csatorna üzemeltetéséből. (persze ez csak egy becslés, és a többi, alább bemutatandó „hős” esetében is csak feltételezett összegről beszélhetünk).

Szintén 2 és fél millió feliratkozóval büszkélkedhet a Dude Perfect: a csapat tagjai szenzációs trükköket mutatnak be frizbivel és kosárlabdával. Gyakorlatilag bármilyen távolságról eltalálnak bármit az említett eszközökkel. A videóikat eddig 263 milliószor nézték meg.

Több mint 1,3 milliós táborral rendelkezik Cassey Ho pilates-edző, aki edzésanyagát feltöltögeti a videomegosztóra. A popzenére bemutatott gyakorlatokat így 108 millió felhasználó látta, és ebből Casseynek – vélhetően – évi 90 ezer dolláros bevétele származik.


MattyB
11 éves és rapperkedik. Ismert dalok „gyerekbarát” verzióit adja elő; és ha azt gondolnánk, hogy ilyesmire egyáltalán nincs igény, akkor jöjjenek a statisztikai adatok: 2,3 millió feliratkozó, több mint 900 milliós (!) nézettség és – ha a becslés nem téved – évi 175 ezer dolcsi. Nem rossz zsebpénz.

És végül: egy ukrán zongorista, Valentina Liszica. Karrierjében volt egy kisebb törés, de ő nem adta fel és úgy döntött: a videomegosztón mutatja meg, mit tud. Azóta közel 140 ezres tábora, 72 milliós nézettségű csatornája van. De ami ezeknél fontosabb: lemezkiadós szerződéshez jutott és teltházas koncerteket ad.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik