Élet-Stílus

Pénzbüntetést szabtak ki a boltban telefonálókra

Ötven centet kell fizetnie az ausztrál boltban a pénztárnál mobilozó vásárlóknak.

Egy ausztráliai kávézó és vegyeskereskedés vezetője, Luke Proust megelégelte, hogy a vevők még a pénztárnál is telefonálnak. Amikor egy nap már az ötödik vásárló próbált úgy fizetni, hogy közben mobilon beszélt, a menedzser közölte vele: 50 cent felárat számol fel a telefonálásért.

A vevő köszönés nélkül megszakította az aktuális hívást, és üvöltözve vonta kérdőre a boltvezetőt. Megkérdezte, hol van feltüntetve, hogy a pénztárnál nem lehet mobilozni. Proust úr rávágta: sehová nincs kiírva, most találta ki.

A fogyasztóvédelmi szempontból megkérdőjelezhető, de a személyes emberi kommunikációt tekintve dicséretes kiállást tett követte: már ott fityeg a felirat, amely a büntire figyelmezteti a vevőket. Luke Proust elmondta, hogy eddig körülbelül tíz esetben kellett alkalmaznia a sajátos szankciót, de a vevők nagy része észre sem vette az 50 centes büntetést, hiszen a fizetés – és az eladó – helyett végig a telefonbeszélgetésére koncentrált.

Amióta a Terrigalban (Új-Dél-Wales) található Bella Natural Food Co. üzlet Facebook-oldalán megtalálható az említett felirat, áramlanak a döntéssel szimpatizáló üzenetek és Like-ok.


Fotó: facebook.com/bellanaturalfoodco

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.