Élet-Stílus

Három hónap fizetett szabit kaptak csak úgy

nyaralás (nyaralás, lazulás)
nyaralás (nyaralás, lazulás)

Az amerikai reklámcég azt szeretné, ha a dolgozóik megvalósítanák az álmaikat.

Képzeljék csak el, önök mit éreznének, ha egy reggel, miután beértek a munkahelyükre, a főnök azzal fogadja önöket, hogy azt szeretné, ha a következő négy hónapban szabadságon lennének. Méghozzá fizetett szabadságon.

Nem vagyunk látók, de a magunk részéről úgy gondoljuk, a többség azt kérné, csípjék meg őket, nem álmodnak-e, annyira hihetetlennek tűnik az egész. Pedig van ilyen. Igaz, nem Magyarországon, és még csak nem is Európában. A fenti, meglepő ötlettel a napokban egy minnesotai reklámcég állt elő, melynek vezetői úgy döntöttek, hosszú távon jobban megéri, ha most elengedik pihenni a dolgozóikat, így mindegyiküknek 500 munkaóra fizetett szabadságot ajánlottak fel (ami ha átlagosan 8 órás munkanapokkal számolunk, több mint 3 hónapnyi szabadságnak felel meg).

Az egyik cégvezető, Stuart D’Rozario szerint kétségtelen, hogy a szabadságon töltött minőségi idő pozitív hatással lesz a dolgozókra és a teljesítményükre is, ám hozzátette, döntésüket nem üzleti érdek motiválta. „Ha az egészből csak annyi sül ki a végén, hogy mindenkinek lesz négy csodás hónapja, amire úgy emlékszik majd, mint élete legszebb időszakára, már megérte az egész” – mondta a KARE 11 hírcsatornának.

Meglepő, de nem a minnesotai ügynökség az első és egyetlen olyan cég, amely támogatja a munkavállalók álmait. A Google-ről például köztudott, hogy engedi, hogy dolgozóik munkaidejük 20 százalékát saját projektjeikre fordítsák, míg a New York-i Sagmeister and Walsh hétévente egy évre bezár, hogy a munkatársak feltöltődhessenek.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik