Élet-Stílus
sportital (sport)

Tévhitek a sportitalokról

Már az Oxfordi egyetemen is vizsgálják, mennyire valósak az gyártók állításai a sportitalokkal kapcsolatban.

A vizsgálat szerint a gyártók olyan kijelentéseit vizsgálták, amelyek arra vonatkoznak, hogy az egyes termékek milyen mértékben javítják a teljesítményt, vagy akadályozzák meg a sérüléseket.

“A legfőbb eredmény az, hogy gyakorlatilag nincs szilárd bizonyíték, ami alátámasztaná a legnagyobb sportitalgyártók állításait” – nyilatkozta Gill. “A vásárlók számára szinte lehetetlen megfontolt döntést hozniuk a hirdetett sportszerek előnyeivel és hátrányaival kapcsolatban.”

A kutatás során általános és szakújságokban megjelenő hirdetéseket vizsgáltak, amelyek a teljesítménnyel vagy a felépülés időtartamával álltak összefüggésben, és elemezték ezek hátterét. Kiderült, hogy a teljesítménnyel kapcsolatos kijelentéseket feltüntető weboldalak több mint a fele semmilyen referenciával nem szolgál. Az összegyűjtött cikkek alig felét lehetett tehát tudományos alapon elemezni. A rostán fennmaradt 74 cikk 84 százaléka esetében mutatták ki az elfogultság magas kockázatát. Mindössze három cikk bizonyult minőségi szövegnek alacsony elfogultsági kockázata.

Ha szeretné tudni, hogyan csapnak be a reklámszövegek, kattintson ide.

Forrás:

Újabb tévhitek dőltek meg: mire is jók a sportitalok? (Házipatika)

 

 

 

Ajánlott videó mutasd mind

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.