Élet-Stílus

Így aludja magát vékonyra

Bostoni kutatók szerint a több műszakban dolgozókra jellemző alváshiány vagy rendszertelen alvás növeli a cukorbetegség kialakulásának kockázatát és az elhízás veszélyét.

A legújabb kutatások szerint a rendszertelen alvás anyagcserezavarokat eredményez, ami növeli a krónikus betegségek kockázatát, mint például az elhízás és a 2-es típusú diabétesz kialakulását, sőt akár halálos kimenetelű is lehet.

A hipotézisek bizonyításaként kutatók megvizsgálták, hogy ha az elnyújtott alvás megszakításával egyidejűleg a 24 órás napi körforgást, ciklust is megzavarják, az gyengíti-e a cukorháztartást és az anyagcserét.

A tanulmányban 21 normál testsúlyú személy vett részt: 11 férfi és 10 nő, korukat illetően 11 fiatal (23 +/- 2 év) és 10 idősebb (60 +/- 5 év). A kiválasztás alapfeltétele volt, hogy a tesztet megelőző 3 évben egyikük sem dolgozhatott több műszakban, és az elmúlt 3 hónapban 2-nél több időzónát nem válthattak.

Hogy mi lett a vizsgálat eredménye? Miért fontos, hogy jól és eleget aludjunk? Kiderül a HáziPatika.com cikkéből.

Ajánlott videó

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.