Élet-Stílus

Megcsinálták a Facebook-újságot

Ha már majd minden idõnket a Facebookon töltjük, miért nem eleve oda írjuk a cikkeket, minek a felesleges körök? A Wall Street Journal megtette.

Barát vagy ellenség a Facebook? Nyilván, amíg hozza a pénzt és a forgalmat barát, de amint viszi mondjuk a hirdetéseket, már ellenség. Kényes egyensúly. Üzleti szegmensek szerint más és más a szerepe a Facebooknak. Mindenesetre az online újságok számára komoly forgalmat generál.

Tényszerû, hogy egyre több idõt töltünk a Facebookon. Egy friss felmérés szerint az amerikaiak interneten töltött idejének 22,5 százalékát, vagyis a második legtöbbet valamilyen közösségi oldalon töltik. (A legtöbbet úgynevezett egyéb tevékenységgel – zárójelben megjegyzik, a pornóoldalak nézegetése is benne van – 35,1 százalékkal. Kérdés, mi lehet ez a pornón kívül, ha a listában külön benne van szinte minden egyéb webes tevékenység?)

Visszatérve a Facebookhoz, most a Wall Street Journal gondolt egy merészet és megcsinálta közösségi hálós kiadását, amely a Facebook falain belül üzemel. Az alapötlet „szuperszimpla” – mondta Alisa Bowen, a termékért felelõs WSJ-menedzser: arról írunk, amit az emberek elénk raknak.

Megcsinálták a Facebook-újságot 1Ennek megfelelõen az újság választási lehetõséget is kínál az olvasóknak. Lehet a hagyományos a szerkesztõség által tálalt tartalmat fogyasztani, és lehet az ismerõsök által szerkesztett is. A legtöbbek által követett felhasználókat az újság jutalmazza, kiemelt hellyel és díjakkal. A WSJ szerint ezzel a szerkesztõségi munkatársak szintjére emelik az értékes olvasókat – írja a Forbes.

Bármi is legyen a WSJ célja, a Facebook stratégiájába nagyon is illik egy ilyen magazin. Még több idõt tölteni a közösségi térben. Ennek megfelelõen a Facebook további hasonló kiadványokra számítva külön médiamegosztó felületet fejleszt. A híresztelést erõsíti, hogy állítólag egyezkednek a CNN, a The Washington Post és The Huffington Post képviselõvel is valami hasonlóról.
Az idea, miszerint a Facebook önálló univerzum, nem csak egy újabb weblap, már lassan kijelenthetõ: egyesek szerint maga a „másik internet”.

Ami pedig a pénzt illeti, a Journal minden bevételét az alkalmazáson megjelenõ hirdetésekbõl szerzi, amelyek egy elkülönített területet kaptak az oldalon. A Facebook-hirdetések pedig a szokott helyeken tûnnek fel. Az újságért a hírek szerint fizetni kell majd, ahogy a WSJ.com-ért is, de az elsõ hónapot megszponzorálta egy számítógépes multi.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik