Élet-Stílus

A Tesco lehet az új mobilszolgáltatónk

A három hazai mobiltársaság mellé a jelek szerint a Tesco tervez belépni negyedikként. Hogy az ötlet nem komolytalan, mutatja, hogy Szlovákiában is komolyan terjeszkednek.

Mobilszolgáltatás elindítására utaló domaineket védett le a Tesco magyar leányvállalata- írja az Index.hu. Az áruházlánc szóvivõje elmondta a lapnak, hogy a vállalat “a jövõbeli üzleti lehetõségek biztosítására foglalt le bizonyos domain neveket”. Az Index szerint meglepõ a Tesco idõzítése, mert az elmúlt években csak sikertelen próbálkozások voltak a mobilszolgáltatói piacon.

Ennek ellentmond azonban, hogy a szomszédos szlovák piacon egyre jobban „nyomulnak”. A Tesco Szlovákiában – 2009 decemberében indult-, és ott az O2 hálózatát használja. Június elején jelentette be, hogy jelentõsen csökkenti hívásköltségeit. A Tesco nemes egyszerûséggel „árazási forradalomnak” nevezte lépését, amely többek közt 1 eurocentes percdíjat kínál.

Tesco Mobile Szlovákia

-hálózaton belül: 0,01 €/perc
-más szolgáltató felé: 0,10 €/perc
-vezetékes hálózatok, EU-tagállamba: 0,10 €/perc
-SMS minden hálózatba: 0,05 €/db
-adatforgalom:: 0,95 €/megabájt

A jó áraknak köszönhetõen kezd beindulni a szomszédos Tesco Mobilnak. Éppen szerdán jelentették be, hogy az elmúlt hónapban egyharmadával növekedett ügyfélszámuk. A közlés szerint, amely pontos adatokat nem tett publikussá, több tízezer ügyfelük van mára. A havi új aktiválások száma összehasonlítva az elmúlt év elsõ öt hónapjával 192 százalékkal nõtt, nyilván részben az alacsony bázis miatt.

Kérdés persze kinek szólnak majd itthon az ajánlatok. Elsõ körben talán a mobiltársaságok kevésbé preferált ügyfelei a Pre-paid (feltöltõkártyások) lehetnének – ahogyan az a szlovákoknál is – a megcélzott csoport. Vagy olcsó mobilinternet ajánlatokkal lehet valamit kezdeni, bár mint látszik a mobilnet árakban a szlovák Tesco nem versenyképes.
Egy virtuális szolgáltatónak ugyanakkor így is komoly beruházásokat kell tennie, ha pusztán hangszolgáltatást, vagy/és mobilnetet árul. A számlázási-ügyfélkezelési rendszerek kiépítésére még a „fapados” szolgáltatók esetén is szükség van.

Az elsõ sikeres virtuális szolgáltató az angliai Virgin Mobile volt, amely 1999-ben jelent meg a piacon, és mára több mint 4 millió ügyfelet szerzett. A sikert megismételték az USA-ban, ahol szintén erõs brandnek számít a Virgin, amely légitársaságot is üzemeltet. (Nagyobbak még: az EasyMobile, a Mobile World, amely a Carphone Warehause-s mobilkereskedõbõl nõtte ki magát.)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik