Élet-Stílus

Egészséges életmódra nevelnek a szeszes italok

Egészségügyi figyelmeztetések jelentek meg az ausztrál sörökön és borokon, hogy a forgalmazók megelőzzék a kritikákat.

Az országban árult alkoholos italok – bor, sör, tömény – 80 százaléka hordozza majd palackján a figyelmeztetést, amely elsődlegesen a tizenéveseket és az állapotos nőket célozza meg. A 2005-ben létrehozott csoport célja, hogy megfordítsa azt a hagyományosan jóindulatú szemléletmódot, amellyel az ausztrálok az italozást közelítik meg, még a kamaszok esetében is. A DrinkWise adatai szerint az átlagos ausztrál polgár 15 és fél évesen kezd el alkoholt fogyasztani, a 14 és 19 év közöttieknek pedig több mint negyede legalább havonta egyszer kockáztatja egészségét az alkohol miatt.

A feliratok három alapvető üzenete így szól: “A gyerek és az alkohol nem elegyedik”, “A legbiztonságosabb nem inni várandósan” és “Árt-e az ivásod magadnak vagy másoknak?”. Az első néhány felcímkézett termék már a boltokban van. Az önkéntes lépés azt előzi meg, hogy az ausztrál kormány még az idén kötelezővé teheti a címkézést, hasonlóan 14 más ország, köztük az Egyesült Államok gyakorlatához.

A balatoni vendéglátóhelyek közül Laposa Bence érdekeltségei kapták a legtöbb támogatást a Magyar Turisztikai Ügynökségtől, miközben ő a szervezet tanácsadója, és a hírek szerint ő tett javaslatot a támogatottak névsorára is. A pénzosztás akkora feszültséget okozott, hogy a badacsonyi borász felajánlotta lemondását a Balatoni Kör éléről.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.