Élet-Stílus

Burzsujokra szabtak bloggerkollekciót

Megszületett Magyarország első bloggerek és egy fiatal művész által közösen megálmodott őszi-téli divattrendje. A Burzsuj Collectiont csütörtökön mutatták be.

Burzsujokra szabtak bloggerkollekciót 1

Oláh Anna tavaly végzett a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem textiltervezés szakán, bőr szakirányon, és idén debütált saját márkája. Az Anne Amélie férfi kollekcióját a 2010-es Goldenblog fődíját elnyerő Burzsuj blog szerzőinek inspirációjával alkotta meg. A közös cél az volt, hogy megmutassák a hazai közönségnek, hogyan öltözködik egy igazán stílusos férfi.

A tervező már gyerekkorától felső kategóriás kiegészítők tervezéséről álmodott, ezért is kérte fel a bloggereket – Madarász Jánost, Vida Ferencet és Ács Zoltánt (aki egyébként hétfőtől az fn.hu munkatársa lesz) -, hogy adjanak ötleteket a 2011-es őszi-téli férfi kollekcióhoz.

A Burzsuj Collectiont a letisztult elegancia jellemzi. „A férfiak számára egy merőben praktikus és közben mégis nagyon egyedi, magas színvonalú és igazán trendeket követő kollekció született” – nyilatkozta Anna.

A fiúk pedig így írnak róla:
Burzsujokra szabtak bloggerkollekciót 2

„Lesznek majd egészen egyszerű darabok (például bőr telefontokok), de elkészültek a laptop-táskák, az iPad-tartók is, és persze a klasszikus, nagyon stílusos férfitáskák marha- illetve kecskebőrből. Sőt, Anna olyan utazótáskát rittyentett, amitől leesett az állunk. Igazából nem is lenne szívem repülőre adni, ellenben egész pofásan nézne ki mondjuk egy Triumph Spitfire anyósülésén”.

Magyarországon egyedi kezdeményezés a bloggerek inspirálta divat formába öntése, míg külföldről számos hasonló sikertörténetet ismerhetünk. Scott Schuman a The Sartorialist (szabómester) című blogját 2005-ben kezdte, mert úgy érezte, nem elég változatos a divatos férfiak reprezentációja a médiában. New York utcáin számtalan átlagos, de egyedien öltözött férfit látott, és egy idő után úgy döntött, saját kezébe veszi az irányítást. Oldalát ma naponta 250 ezren látogatják, és a divatot kedvelők között szimbólummá vált. De hasonló utat járt be a Jak and Jilt üzemeltető Tommy Ton is, aki műfajt teremtett drága cipőket ábrázoló közeli fotóival, melyeket sokan csak „cipőpornónak” neveznek.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik