Élet-Stílus

A japán földrengés Hollywoodot is megmozgatta

Ki póló- vagy karkötőtervezéssel, ki turnéjának vagy filmjének bevételeivel, ki pedig felajánlott tárgyainak árverésre bocsájtásával veszi ki a részét a japán földrengés és cunami áldozatainak megsegítéséből.

Akárcsak a tavalyi haiti földrengést, a 2005-ös Katrina hurrikánt vagy a 2004-es indonéziai cunamit követően, úgy a Japánban március 11-én bekövetkezett természeti katasztrófa esetében is megmozdult Hollywood. A japán földrengés és szökőár után számos film-, és tévésztár, valamint zenész csatlakozott a jótékonysági kampányhoz.

Utalnak

Sandra Bullock Oscar-díjas színésznő 1 millió dollárt (mintegy 192 millió forintot) utalt át a Japán Vöröskeresztnek. Charlie Sheen – akit a napokban rúgtak ki a Két pasi és egy kicsi sorozatból – az amerikai stand-up turnéjának (My Violent Torpedo of Truth / Defeat is Not an Option) minden eladott jegye után 1 dollárt ajánlott fel a szervezetnek. A színész egyébként április 2-án Detroitban kezdi fellépéssorozatát, amelyre a legolcsóbb jegy 50 dollárba (10 ezer forintba) kerül, míg a legdrágább 575 dollárba (110 ezer forintba).

Chris Weitz, az Alkonyat – Újhold rendezője a hét elején bejelentette, hogy valamennyi márciusi tweetje után 1 dollárt adományoz, az amerikai filmrendező és producer azóta még vadabbul twitterezik. A hollywoodi legenda, Clint Eastwood a Hereafter (Azután) című halálos szökőárról szóló természetfeletti drámájának – amelyet a szigetországot sújtó katasztrofális földrengésre való tekintettel levettek a japán mozik műsoráról – körülbelül 1 millió dolláros DVD- és Blue-Ray-bevételét ajánlotta fel a Japán Vöröskeresztnek.

Terveznek

Mike Shinoda, a Linkin Park japán származású énekese pólótervezéssel vette ki a részét a jótékonysági akcióból. Mivel Twitter követőinek mindkét dizájnú pólója tetszett, s nem tudtak választani, ezért az énekes mindkettőt eladásra bocsájtja. Az elsőn egy origami pillangó van, a másodikon a „Not Alone”(„Nem vagytok egyedül”). A jótékonysági pólókat az együttes honlapján lévő „ajándékboltban” lehet megvásárolni, az eladásából befolyt összeget pedig a földrengés áldozatainak ajánlják fel. A zenekar további adománygyűjtést szervezett a Music for Relief nevű jótékonysági szervezetükön keresztül.

Mike Shinoda pólója (b) és Lady Gaga tervezte karkötő (j)

Mike Shinoda pólója (b) és Lady Gaga karkötője (j)

Napjaink egyik legismertebb popdívája, Lady Gaga nem pólót, hanem karkötőt tervezett. A piros-fehér karkötőn angolul és japánul is szerepel az “Imádkozunk Japánért” felirat. Lady Gaga az 5 dollárba kerülő karkötőivel két nap alatt 250 ezer dollárt (közel 48 millió forintot) gyűjtött össze a szigetországon sújtott földrengés és cunami áldozatainak a megsegítésére.

Pályatársaihoz hasonlóan Katy Perry is beszállt a gyűjtésbe: az énekesnő viszont nem tervezésre adta a fejét, hanem a koncertjein árult világítópálcák utáni bevételt kínálta fel a szervezet Japánban folyó segélymunkájának támogatására.

Elárvereznek

A Green aukciósház most dúskál a celebek árverésre szánt adományaiban: gitárok, koncertjegyek, festmények is kalapács alá kerülnek sztárok jóvoltából, hogy a befolyt összeget átutalhassák a természeti katasztrófa áldozatainak támogatására. Többek között a tavaly legtöbbet kereső realityszereplő, Kim Kardashian, Jimmy Kimmel amerikai humorista, Lady Gaga, valamint Justin Bieber amerikai tinisztár is árverésre ajánlotta pár kedvenc tárgyát.

A színészek és az énekesek mellett a hollywoodi stúdiók is kiveszik a részüket a segítségnyújtásból. A Walt Disney Co. 2,5 millió dollárt (mintegy 480 millió forintot) adományozott a Japán Vöröskeresztnek. Sőt az alkalmazottak adományaiból további 1 millió dollár összegyűjtését tervezi a humanitárius munka előmozdítására. A Sony 3,6 millió dollárt (690 millió forintot) utalt a segélyszervezetnek, valamint adománygyűjtésbe kezdett, és felajánlott 30 ezer rádiót és 500 ezer elemet. Az NBC Universal számos segélyprogramot indított be, amelyek ugyancsak milliós nagyságrendben járulnak hozzá a katasztrófa okozta károk felszámolásához.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik