Élet-Stílus

Lassan eltűnik a piacról a Suzuki

Alig kilencven darab kelt el februárban a „Mi autónkból”. Első a Ford, második a Skoda, az Opelé a bronz.

A előző hónaphoz hasonló szinten alakultak a hazai új autó eladások. Februárban összesen 3526 személygépkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon, ez 15,9 százalékos növekedés tavaly februárhoz viszonyítva, és valamelyest meghaladja az idén januárit is – közölte a Datahouse autóipari elemző cég. Az év első két hónapjában összesen 6980 jármű került forgalomba.
A Suzuki, amely évekig vezette a listát, idén februárban a 13. helyre csúszott vissza – januárban még a 8. volt -, piaci részesedése a januári 3,44 százalékról februárra 2,58 százalékra zsugorodott. Az autoszalonok.hu szerint jelenleg 119 magyarországi márkakereskedése van a japán gyárnak, ami a februári 91 darabos összeladás fényében nem éppen biztató.
Hogy a helyzet mennyire nem rózsás, mutatja, hogy az elmúlt évben az ACEA, az európai autógyártók szövetségének adatai szerint az európai piacon 177591 darab autót adott el a Suzuki (ez egyébként az esztergomi gyár tavalyi teljesítményével – 170 031 darab – közel megegyező szám). Mindez éves szinten 20 százalékos visszaesés, aminél csak a Honda (24 százalék) és a Chrysler (25 százalék) produkált rosszabbat.
Suzuki eladások modell szerint februárban.(forrás: Datahouse.hu)

Suzuki eladások modell szerint februárban (forrás: Datahouse.hu)

Az esztergomi gyár a fentiek ellenére továbbra is 70 százalékos teljesítménnyel üzemel, májustól új modell érkezik, a Swift Sport, és a múlt hónapban kiadott tájékoztató szerint a cég Észak-Afrikában kíván exportpiacokat nyerni. (Pechjükre Tunéziát és Egyiptomot vették célba.)

Januárhoz hasonlóan februárban is Ford vezeti az eladási listát (441 darab), a Skoda 418-cal feljött a második helyre, megelőzve az Opelt (391 darab).

Ajánlott videó

Olvasói sztorik