A sportszergyártó cég milliárdos bevételt remél a kampánytól, melyben átszámítva alig 300 forintért árul cipőket. Az „Egy eurós cipő” kampányt Bangladesben próbálták ki, ahol egy-egy cipőt 80-120 takaért, átszámítva 223-335 forintért árultak. Az érdeklődés természetesen hatalmas volt a koldusszegény országban: végül három nap alatt az összes cipőt eladták.
A kampányt a legnagyobb titokban készítették elő, és a boltok polcaira végül nem a jól ismert Adidas cipőket tették, hanem egy zárt sarkú szandált, amit a társaság Bangladesben piacvezető márkájával a Reebokkal láttak el. Azt egyelőre nem tudni, hogy mikor indul a tömeggyártás az „egy eurós” cipőkből, ahogy bizonytalan az is, vajon Bangladesben gyárt-e majd a cég.
A sportszergyártók mindazonáltal egyre gyakrabban vesznek részt társadalmi célú programokban, mert igen gyakran éri őket kritika amiatt, hogy kizsákmányolják a munkásokat és gyerekeket dolgoztatnak. A Nike nemrég például bőrhulladékból készített kollekcióval rukkolt elő, míg a Puma környezetbarát csomagolásban árulja cipőit.
AJÁNLOTT LINKEK: