Élet-Stílus

Alonso ismét nyert Szingapúrban

Az idény leghosszabb futama egyben az egyik legjobb is lett: a harmadik éjszakai Szingapúri Nagydíjon újra Fernando Alonso nyert, most kétségbevonhatatlanul teljesen megérdemelten. A dobogóra szintén feljutó két Red Bull-os is teljes joggal került a 2. és 3. helyre.

A rajtnál az élmezőny tökéletesen simán elment, senki nem cserélt pozíciót. Bár Vettel Alonsóhoz hasonlóan jól indult, azonban a spanyol rálegyezett, ezután az első ötös pozícióban maradt.

A pontszerző helyeken csak Rubens Barrichello esett vissza két helyet. A mezőny legvégéről rajtoló Felipe Massa stratégiai okból az első kör után kereket cserélt, keményebb gumira váltott. Az ötlet hamarosan – de talán túl korán – igazolást is nyert, amikor a harmadik körre beküldték a biztonsági autót Vitantonio Liuzzi pályán leállt Force Indiája miatt.

A safety car belépése után a mezőny jelentős része kiállt kerékcserére, de a pontszerző pozícióban autózók közül csak Mark Webber ment ki, a 11. helyre ért vissza. A cserékkel a kint maradó Timo Glock nyert ideiglenesen, a Virgin a 10. helyre került. Massa nem fogott túl sokat, a kiállása előtti 15. helyre ért vissza. A biztonsági autó a 6. körre állt ki, Webber pedig azonnal meg is kezdte a visszazárkózást, aminek tétje az volt, hogy az ausztrál mennyire tud közel maradni a vele ellentétben még mindenképpen kiállni kényszerülő élmezőnyhöz. A bajnoki éllovas előbb Glockot, majd Kamui Kobajasit, pár körrel később pedig Schumachert vadászta le, Barrichellón azonban elakadt.

A rajtnál nem történt meglepetés, csak Barrichello esett vissza (MTI/EPA)

A rajtnál nem történt meglepetés, csak Barrichello esett vissza (MTI/EPA)

A virgines Glock közben a 11. helyen autózva a mezőny teljes második felét megfogta, egyre inkább leszakította a pontszerző csoportról. Adrian Sutil, Nico Hülkenberg, Massa, Vitalij Petrov, Jaime Alguersuari kénytelen-kelletlen vonatozott mögötte. A német végül 10 körig bírta a nyomást. A McLarenek szuperlágy gumijai a 25. kör után kezdtek drasztikusan romlani, így a pontszerző helyekről Lewis Hamilton kezdte a kerékcseréket a 29. körben. Az angol annyit veszített a megelőző, lassú körein, hogy nem is sikerült Webber elé visszaérnie, azaz az ausztrál megszerezte az elvi 3. helyet.

A második biztonsági autót az a Kobajasi hívta elő, aki két körrel korábban Schumachert komoly agresszivitással előzte meg. A japán saját erőből csúszott a korlátnak, a szintén elbambuló Bruno Senna pedig tehetetlenül csapódott a kanyarban álló Sauberbe. A safety car alatt a pontszerző helyeken autózó többi pilóta is megjárta a bokszot, a 36. körben következő újrarajtolás után a sorrend Alonso, Vettel, Webber, Hamilton, Button, Rosberg, Kubica, Barrichello, Sutil és Hülkenberg volt.

De nem sokáig, ugyanis míg Timo Glock jól állt félre Webber elől, Lucas di Grassi feltartotta az ausztrált, amit Hamilton ki akart használni, lekörözés közben előzött volna, de a 7-es kanyarban összeakadtak. A McLaren bal hátsó futóműve megsérült, az angol Monza után újra kiesett. Két körrel később Schumacher és Heidfeld ugyanott ütközött, a sauberes is elszállt. A stewardok mindkét esetet vizsgálat alá vonták, de sem a Hamilton-Webber, sem a németek ütközése miatt nem szabtak ki büntetést.

Hamilton kiszállásával Massa megörökölte az utolsó pontszerző helyet, majd Barrichellóval, Sutillal, Hülkenberggel és Petrovval együtt újabb helyet lépett előre, amikor Kubica a 6. helyről állt ki nem tervezett kerékcserére. A lengyel aztán a friss gumikon hihetetlen rohamba kezdett, Buemi, Petrov, Massa, Hülkenbeg és Sutil kíméletlen megelőzésével visszakapaszkodott a 7. helyre.

Alonso másodszor pezsgőzhetett Szingapúrban (MTI/EPA)

Alonso másodszor pezsgőzhetett Szingapúrban (MTI/EPA)

Az utolsó körökre is maradt izgalom: Heikki Kovalainen a célegyenesben parkolta le és oltotta saját kezűleg a teljesen lángba borult Lotusát, miközben Vettel egészen a célvonalig üldözte a Alonsót, aki végül sorozatban második tökéletes hétvégéjét – pole, leggyorsabb kör, futamgyőzelem – könyvelhette el. A lassú, kanyargós pályán a két biztonsági autós szakasz hozta, amire számítani is lehetett: a futam két perc híján, két órán keresztül tartott.

Forma 1-es Szingapúri Nagydíj
Végeredmény:
1. Fernando Alonso (spanyol, Ferrari)
2. Sebastian Vettel (német, Red Bull) +0.2
3. Mark Webber (ausztrál, Red Bull) +29.1
4. Jenson Button (brit, McLaren) +30.3
5. Nico Rosberg (német, Mercedes) +49.3
6. Rubens Barrichello (brazil, Williams) +56.1
7. Robert Kubica (lengyel, Renault) +86.5
8. Felipe Massa (brazil, Ferrari) +1 kör
9. Adrian Sutil (német, Force India) +1 kör
10. Nico Hülkenberg (német, Williams) +1 kör
11. Vitalij Petrov (orosz, Renault) +1 kör
12. Jaime Alguersuari (spanyol, Toro Rosso) +1 kör
13. Michael Schumacher (német, Mercedes) +1 kör
14. Sebastien Buemi (svájci, Toro Rosso) +1 kör
15. Lucas di Grassi (brazil, Virgin) +2 kör
16. Heikki Kovalainen (finn, Lotus) +3 kör
– Timo Glock (német, Virgin) – kiesett a 49. körben
– Nick Heidfeld (német, BMW Sauber) – kiesett a 36. körben
– Lewis Hamilton (brit, McLaren) – kiesett a 35. körben
– Christian Klien (osztrák, Hispania) – kiesett a 31. körben
– Kamui Kobajasi (japán, BMW Sauber) – kiesett a 30. körben
– Bruno Senna (brazil, Hispania) – kiesett a 29. körben
– Jarno Trulli (olasz, Lotus) – kiesett a 27. körben
– Vitantonio Liuzzi (olasz, Force India) – kiesett az 1. körben
A versenybíróság utóbb 20 mp-ces büntetéssel sújtotta pályaelhagyás miatt a német Adrian Sutilt, aki ezzel a 8-ról a 10. helyre esett vissza. A testület később – hasonló okokból – Nico Hülkenberget is megbüntette, aki két helyet csúszott vissza, és végül a tizedik lett.

A vb állása
Pilóták:
1. Webber 202 pont, 2. Alonso 191, 3. Hamilton 182, 4. Vettel 181, 5. Button 177, 6. Massa 127, 7. Rosberg 122, 8. Kubica 114, 9. Sutil 48, 10. Schumacher 46, 11. Barrichello 39, 12. Kobajasi 21, 13. Petrov 19, 14. Hülkenberg 17, 15. Liuzzi 13, 16. Buemi 7, 17. De la Rosa 6, 18. Alguersuari 3
Konstruktőrök:
1. Red Bull 383, 2. Mercedes 359, 3. Ferrari 318, 4. Mercedes 168, 5. Renault 133, 6. Force India 61, 7. Williams 56, 8. BMW Sauber 27, 9. Toro Rosso 10

A bajnokság két hét múlva a Japán Nagydíjjal folytatódik.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik